GP2 Series Magazine
2 posters
Manager X :: Muuta :: Arkistot :: GP2 X-Series :: Lehdistö
Sivu 1 / 1
GP2 Series Magazine
GP2 sarjaan panostetaan, budjettitarkistukset käyttöön!
Warquz pyrkii tästä lähtien panostamaan myös GP2 sarjaan eikä ainoastaan F1 sarjaan. Ensimmäinen askel on se, että tarkat budjettitarkistukset jotka otettiin F1 sarjassa käyttöön, otettiin myös GP2 sarjassa käyttöön! Jos jää kiinni budjettinsa muuttelusta on hyvin helposti rangaistuksena sarjasta sulkeminen!
Warquz pyrkii tästä lähtien panostamaan myös GP2 sarjaan eikä ainoastaan F1 sarjaan. Ensimmäinen askel on se, että tarkat budjettitarkistukset jotka otettiin F1 sarjassa käyttöön, otettiin myös GP2 sarjassa käyttöön! Jos jää kiinni budjettinsa muuttelusta on hyvin helposti rangaistuksena sarjasta sulkeminen!
Vs: GP2 Series Magazine
Kazuki Nakajima+Speeders = voittamaton
Mitä olisikaan Nakajima ilman Speedersiä taikka Speeders ilman Nakajimaa. Ei mitään. Tämä kaksikko on kahlannut nyt jo 7 osakilpailun tien ja vaikka alkukaudella Red Bull olikin vahva, he ovat kahlanneet kuljettajaksi ja toinen talliksi numero 1!
Kazuki Nakajima on kieltämättä ollut jopa yllättävän kova. Kukaan ei tiedä jos hänen paikallaan ajaisi Piquet Jr, Grosjean taikka Buemi olisiko tulos parempaa, mutta harva uskoo että olisi. Nakajiman ylivoima on viime aikoina ollut suorastaan murskaavaa.
Speedersin auto vaikuttaisi olevan ylivoimaisesti paras tällä hetkellä sillä alkukaudella niin supertaisaisena hyrrännyt sarja onkin muuttunut Nakajiman murskaavaan ylivoimaan. Myös Kamui Kobayashin sijoitusten noususta näkee auton kehityksen. Toki nuori ja potentiaalinen Kobayashi on myös kova kuljettaja ja moni uskookin hänen voittavan kilpailun tällä kaudella.
Kuka ajaa Wilsans Speedin F1 tallissa ensi kaudella? Nakajima ja Kobayashi ovat potentiaalisia vaihtoehtoja mutta viekö nuori lahjakas Alcharel taikka hienosti ajanut Martin Tomczyk kuitenkin voiton tässä taistelussa?
Mitä olisikaan Nakajima ilman Speedersiä taikka Speeders ilman Nakajimaa. Ei mitään. Tämä kaksikko on kahlannut nyt jo 7 osakilpailun tien ja vaikka alkukaudella Red Bull olikin vahva, he ovat kahlanneet kuljettajaksi ja toinen talliksi numero 1!
Kazuki Nakajima on kieltämättä ollut jopa yllättävän kova. Kukaan ei tiedä jos hänen paikallaan ajaisi Piquet Jr, Grosjean taikka Buemi olisiko tulos parempaa, mutta harva uskoo että olisi. Nakajiman ylivoima on viime aikoina ollut suorastaan murskaavaa.
Speedersin auto vaikuttaisi olevan ylivoimaisesti paras tällä hetkellä sillä alkukaudella niin supertaisaisena hyrrännyt sarja onkin muuttunut Nakajiman murskaavaan ylivoimaan. Myös Kamui Kobayashin sijoitusten noususta näkee auton kehityksen. Toki nuori ja potentiaalinen Kobayashi on myös kova kuljettaja ja moni uskookin hänen voittavan kilpailun tällä kaudella.
Kuka ajaa Wilsans Speedin F1 tallissa ensi kaudella? Nakajima ja Kobayashi ovat potentiaalisia vaihtoehtoja mutta viekö nuori lahjakas Alcharel taikka hienosti ajanut Martin Tomczyk kuitenkin voiton tässä taistelussa?
Vs: GP2 Series Magazine
Kolmen tallin taisto!
Speeders, se on nyt selvää! Speeders on mestari vuosimallia 1/2008 ja voittaa ensimmäisen GP2 X-Seriesin mestaruuden! Kuljettajien mestaruuskin on vahvasti kiinni Kazuki Nakajimalla, mutta Kobayashi on toinen eikä suinkaan huono vaihtoehto sekään! Toisesta F1 tallipaikasta taistelee käytännössä vain kaksi tallia, Adrian Campos Racing ja Super Nova Racing Team. Tällä hetkellä Super Nova on sarjassa edellä 4 pisteellä, mutta on ollut selvää, että viimeaikoina paremmin on kuitenkin pärjännyt Campoksen tiimi. Yelmer Buurman ajaa takuuvarmasti kolmanneksi jos ei satu mitään. Kolme kisaa jäljellä jo ensi kilpailussa ollaan taas paljon viisaampia!
Speeders, se on nyt selvää! Speeders on mestari vuosimallia 1/2008 ja voittaa ensimmäisen GP2 X-Seriesin mestaruuden! Kuljettajien mestaruuskin on vahvasti kiinni Kazuki Nakajimalla, mutta Kobayashi on toinen eikä suinkaan huono vaihtoehto sekään! Toisesta F1 tallipaikasta taistelee käytännössä vain kaksi tallia, Adrian Campos Racing ja Super Nova Racing Team. Tällä hetkellä Super Nova on sarjassa edellä 4 pisteellä, mutta on ollut selvää, että viimeaikoina paremmin on kuitenkin pärjännyt Campoksen tiimi. Yelmer Buurman ajaa takuuvarmasti kolmanneksi jos ei satu mitään. Kolme kisaa jäljellä jo ensi kilpailussa ollaan taas paljon viisaampia!
Vs: GP2 Series Magazine
varauslistat on tehty joten voitte jo mennä tutkailemaan mitä sieltä olisi edullista hankkia
Vs: GP2 Series Magazine
Kolmen pisteen ero Campoksen ja Super Novan välillä!!!
GP2 X-Series autot ovat jo lähteneet matkustamaan Silverstoneen kuten myös F1 X-Series autot. Erittäin mielenkiintoisen myös tästä sarjasta tekee se, että täälläkin on eräs todella tärkeä taistelu jolla on kolmen pisteen ero tällä hetkellä! Kuin puun takaa Campoksen talli sai jälleen epäonnea kun Piscopo oikaisi veedol shikaanin eikä päästänyt oikaisun yhteydessä ohittamaansa Summrertonia ohin.. näin ollen hän sai 10 sekunnin stop&go rangaistuksen ja tippui sijalta 4. kauas pois.. nousi kuitenkin vielä yhden pisteen sijalle kahdeksanneksi!!
- Edoardon keräämä piste voi osoittautua superarvokkaaksi viimeisessä kisassa.. nyt vain 4 pistettä enemmän niin se olisi hyvä.. voi olla, että Super Novakin keskeyttää vielä heillä on kyllä ollut onnea matkassa ja paljon!!!, Buurman kommentoi.
GP2 X-Series autot ovat jo lähteneet matkustamaan Silverstoneen kuten myös F1 X-Series autot. Erittäin mielenkiintoisen myös tästä sarjasta tekee se, että täälläkin on eräs todella tärkeä taistelu jolla on kolmen pisteen ero tällä hetkellä! Kuin puun takaa Campoksen talli sai jälleen epäonnea kun Piscopo oikaisi veedol shikaanin eikä päästänyt oikaisun yhteydessä ohittamaansa Summrertonia ohin.. näin ollen hän sai 10 sekunnin stop&go rangaistuksen ja tippui sijalta 4. kauas pois.. nousi kuitenkin vielä yhden pisteen sijalle kahdeksanneksi!!
- Edoardon keräämä piste voi osoittautua superarvokkaaksi viimeisessä kisassa.. nyt vain 4 pistettä enemmän niin se olisi hyvä.. voi olla, että Super Novakin keskeyttää vielä heillä on kyllä ollut onnea matkassa ja paljon!!!, Buurman kommentoi.
Vs: GP2 Series Magazine
Kausi saatu käyntiin
Tänään vihdoin ja viimein juniorisarja GP2 pääsi vauhtiin ja kaikki 22 autoa nähtiin radalla Adelaidessa, Australiassa! Nopeimman ajan kellotti Super Nova Racing Teamin nuori lupaus Romain Grosjean ja toiseksi tuli Nelson Piquet Junior. Tallipäällikkö Luca di Montezemolo oli tulokseen erittäin tyytyväinen ja luottoa omiinsa riittää!
- En näe mitään syytä miksi me emme olisi pystyneet valtaamaan kärkeä.. Tottakai jos tällainen onnistuu aika-ajoissa tai kisassa niin olemme onnesta soikeita!, Montezemolo kommentoi.
Kauteen uutena mukaan tulleet Benetton ja Battery Racing Team olivat myös suhteellisen hyviä. Etenkin Benettonilta odotetaan kuitenkin fanien keskuudessa paljon enemmän. Heidän yhdysvaltalaisnuorukaisensa Alexander Rossi onkin keräillyt faneja melko reiluun malliin ja hänen faniklubissaan on enemmän jäseniä kuin kenenkään muun GP2 kuljettajan faniklubissa. Nuorukaiselle sekään ei riitä.
- Tietääkseni Alonson faniklubissa on maailman eniten jäseniä ja vasta kun se rajapyykki on ylitetty voi olla faniklubiinsa tyytyväinen! Niin kauan kuitenkin kun GP2 sarjassa ajetaan niin tämä on suurin faniklubiin liittyvä saavutus, Rossi mietiskeli.
Kilpailuun ennakkosuosikkeina lähtee Montezemolon Super Nova Racing Team ja Keke Rosbergin Bincarro Royal Racing. GP2 testien kaikki kuljettajat mahtuivat alle sekunnin sisään joten vielä voi tapahtua suuriakin yllätyksiä! Lehtemme toimittajat rankkasivat kuitenkin Adelaiden aika-ajojen ja kilpailun top-5 ja asiantuntijat pohtivat omalta osaltaan mahdollisuuksia.
Aika-Ajot:
1. Romain Grosjean
2. Edoardo Mortara
3. Nelson Piquet Jr
4. Renger van der Zande
5. Sebastien Buemi
Kilpailu:
1. Nelson Piquet Jr
2. Romain Grosjean
3. Edoardo Mortara
4. Renger van der Zande
5. Sergey Afanasiev
Asiantuntijoiden mielipiteet veikkauksista (Järki Jyrvilehto, Kari Mustaerkki, Pulkki Timonen)
JJ: "Hyvin mahdollista kokonaisuudessaan nämä veikkaukset, mutta epäilen kyllä että paalupaikan saadessaan Grosjean myös pitää sijansa ja voittaa kilpailun.. siksi toisekseen Piquet Jr tuskin jää noin heikoksi aika-ajoissa ja Edoardo Mortaran ja Renger van der Zanden vauhtia on ehkä hieman yliarvioitu! Uskoisin myös Alexander Rossin kilpailussa viiden parhaan joukkoon ja Mika Mäkikään ei ole mahdoton vaihtoehto!"
KM: "Tässä on minun mielestäni hienosti arvioitu yllättäjät ja varmat onnistujat! Kuitenkaan en usko, että van der Zande olisi näin näyttävä vaan sinivalkoisten lasien läpi tahdon uskoa hänen tallikaverinsa Mika Mäen mahdollisuuksiin! Kingston Racing voi olla myös mahdollisesti kovempi pala purtavaksi kuin mitä testit osoittaa.. Alcharelin F1 kokemus voi tulla esiin etenkin kilpailussa"
PT: "Pistäisin kyllä vahvasti vastaan veikkauksia koska olen Sebastien Buemin voiton puolella.. Grosjean on hyvä kuljettaja ja samoin Piquet Jr.. autokin on hyvä, mutta Buemi varmasti tietää mitä tekee kun ajaa Rosbergin alaisuudessa on muutenkin osattava taktikoida juuri oikealla tavalla!!
Tänään vihdoin ja viimein juniorisarja GP2 pääsi vauhtiin ja kaikki 22 autoa nähtiin radalla Adelaidessa, Australiassa! Nopeimman ajan kellotti Super Nova Racing Teamin nuori lupaus Romain Grosjean ja toiseksi tuli Nelson Piquet Junior. Tallipäällikkö Luca di Montezemolo oli tulokseen erittäin tyytyväinen ja luottoa omiinsa riittää!
- En näe mitään syytä miksi me emme olisi pystyneet valtaamaan kärkeä.. Tottakai jos tällainen onnistuu aika-ajoissa tai kisassa niin olemme onnesta soikeita!, Montezemolo kommentoi.
Kauteen uutena mukaan tulleet Benetton ja Battery Racing Team olivat myös suhteellisen hyviä. Etenkin Benettonilta odotetaan kuitenkin fanien keskuudessa paljon enemmän. Heidän yhdysvaltalaisnuorukaisensa Alexander Rossi onkin keräillyt faneja melko reiluun malliin ja hänen faniklubissaan on enemmän jäseniä kuin kenenkään muun GP2 kuljettajan faniklubissa. Nuorukaiselle sekään ei riitä.
- Tietääkseni Alonson faniklubissa on maailman eniten jäseniä ja vasta kun se rajapyykki on ylitetty voi olla faniklubiinsa tyytyväinen! Niin kauan kuitenkin kun GP2 sarjassa ajetaan niin tämä on suurin faniklubiin liittyvä saavutus, Rossi mietiskeli.
Kilpailuun ennakkosuosikkeina lähtee Montezemolon Super Nova Racing Team ja Keke Rosbergin Bincarro Royal Racing. GP2 testien kaikki kuljettajat mahtuivat alle sekunnin sisään joten vielä voi tapahtua suuriakin yllätyksiä! Lehtemme toimittajat rankkasivat kuitenkin Adelaiden aika-ajojen ja kilpailun top-5 ja asiantuntijat pohtivat omalta osaltaan mahdollisuuksia.
Aika-Ajot:
1. Romain Grosjean
2. Edoardo Mortara
3. Nelson Piquet Jr
4. Renger van der Zande
5. Sebastien Buemi
Kilpailu:
1. Nelson Piquet Jr
2. Romain Grosjean
3. Edoardo Mortara
4. Renger van der Zande
5. Sergey Afanasiev
Asiantuntijoiden mielipiteet veikkauksista (Järki Jyrvilehto, Kari Mustaerkki, Pulkki Timonen)
JJ: "Hyvin mahdollista kokonaisuudessaan nämä veikkaukset, mutta epäilen kyllä että paalupaikan saadessaan Grosjean myös pitää sijansa ja voittaa kilpailun.. siksi toisekseen Piquet Jr tuskin jää noin heikoksi aika-ajoissa ja Edoardo Mortaran ja Renger van der Zanden vauhtia on ehkä hieman yliarvioitu! Uskoisin myös Alexander Rossin kilpailussa viiden parhaan joukkoon ja Mika Mäkikään ei ole mahdoton vaihtoehto!"
KM: "Tässä on minun mielestäni hienosti arvioitu yllättäjät ja varmat onnistujat! Kuitenkaan en usko, että van der Zande olisi näin näyttävä vaan sinivalkoisten lasien läpi tahdon uskoa hänen tallikaverinsa Mika Mäen mahdollisuuksiin! Kingston Racing voi olla myös mahdollisesti kovempi pala purtavaksi kuin mitä testit osoittaa.. Alcharelin F1 kokemus voi tulla esiin etenkin kilpailussa"
PT: "Pistäisin kyllä vahvasti vastaan veikkauksia koska olen Sebastien Buemin voiton puolella.. Grosjean on hyvä kuljettaja ja samoin Piquet Jr.. autokin on hyvä, mutta Buemi varmasti tietää mitä tekee kun ajaa Rosbergin alaisuudessa on muutenkin osattava taktikoida juuri oikealla tavalla!!
Vs: GP2 Series Magazine
Piquet Jr: Montezemolo on ollut kohtuuton!
Brasilialainen Nelson Piquet Junior on avautunut lehdistölle kauden avausvoittonsa jälkeen. Aikaisemmin jo lehdistöille asti on vuodatettu tietoa siitä, että Piquet Jr saattaa saada potkut tallista. Tämä tieto on vuotanut tallin sisältä ja jopa tallipäällikkö Luca di Montezemolo on kertonut asiasta avoimesti kaikille.
- Mielestäni Montezemolo on ollut kohtuuton! Ei siinä mitään jos minulla ei ole mennyt ihan niin kuin olisi pitänyt, mutta olen keskeyttänyt myös teknisiin ongelmiin ja kisoja on kuitenkin takana vasta neljä.. Mielestäni kuitenkin olen ajanut riittävän hyvin tämän alkukauden ja toivotaan, että uusi tuuli puhaltaa tämän voiton myötä, Piquet kertoi.
Tallikaveri Romain Grosjean on taas ollut tilanteesta eri mieltä. Hänen mielestään on täysin ymmärrettävää, että Piquet Jr:ää ollaan kritisoitu ja jopa uhattu potkuilla sillä alkukausi on Grosjeanin mielestä ollut Piquetilta liian huono ennen tätä kisaa.
- Uskon, että hän pelasti itsensä tällä voitolla, sillä jos totta puhutaan niin ennen tätä kisaa olin kerännyt 24 pistettä ja hän 2 pistettä joten tätä miettiessään kaikki varmasti tajuavat minkä takia Montezemolo teki miten teki, Grosjean muistutti.
Myöskään Montezemolo itse ei ole voitostakaan huolimatta varma jatkaako Piquet Jr tallissa, mutta hänen mukaansa voitto kuitenkin vankisti hänen asemiansa paljon.
- Jos hän olisi jäänyt pois pisteiltä tässä kisassa olisi potkut jo varmaankin annettu, mutta voiton myötä hän on taas mukana taistelemassa kuljettajapaikasta. Hyviä kuljettajia ei valitettavasti oikein ole vapaana enää, joten luulen että Piquet Jr pysyy tallissamme, mutta katsotaan nyt vielä mihin tilanne tästä kehittyy, Montezemolo kommentoi tilannetta.
Brasilialainen Nelson Piquet Junior on avautunut lehdistölle kauden avausvoittonsa jälkeen. Aikaisemmin jo lehdistöille asti on vuodatettu tietoa siitä, että Piquet Jr saattaa saada potkut tallista. Tämä tieto on vuotanut tallin sisältä ja jopa tallipäällikkö Luca di Montezemolo on kertonut asiasta avoimesti kaikille.
- Mielestäni Montezemolo on ollut kohtuuton! Ei siinä mitään jos minulla ei ole mennyt ihan niin kuin olisi pitänyt, mutta olen keskeyttänyt myös teknisiin ongelmiin ja kisoja on kuitenkin takana vasta neljä.. Mielestäni kuitenkin olen ajanut riittävän hyvin tämän alkukauden ja toivotaan, että uusi tuuli puhaltaa tämän voiton myötä, Piquet kertoi.
Tallikaveri Romain Grosjean on taas ollut tilanteesta eri mieltä. Hänen mielestään on täysin ymmärrettävää, että Piquet Jr:ää ollaan kritisoitu ja jopa uhattu potkuilla sillä alkukausi on Grosjeanin mielestä ollut Piquetilta liian huono ennen tätä kisaa.
- Uskon, että hän pelasti itsensä tällä voitolla, sillä jos totta puhutaan niin ennen tätä kisaa olin kerännyt 24 pistettä ja hän 2 pistettä joten tätä miettiessään kaikki varmasti tajuavat minkä takia Montezemolo teki miten teki, Grosjean muistutti.
Myöskään Montezemolo itse ei ole voitostakaan huolimatta varma jatkaako Piquet Jr tallissa, mutta hänen mukaansa voitto kuitenkin vankisti hänen asemiansa paljon.
- Jos hän olisi jäänyt pois pisteiltä tässä kisassa olisi potkut jo varmaankin annettu, mutta voiton myötä hän on taas mukana taistelemassa kuljettajapaikasta. Hyviä kuljettajia ei valitettavasti oikein ole vapaana enää, joten luulen että Piquet Jr pysyy tallissamme, mutta katsotaan nyt vielä mihin tilanne tästä kehittyy, Montezemolo kommentoi tilannetta.
Vs: GP2 Series Magazine
Räikkönen: GP2 Sarjassa potentiaalisia F1 mestareita..
CK Formula 1 Teamin kuljettaja, F1 sarjaa johtava Kimi Räikkönen on kertonut, että hän uskoo vahvasti että tulevaisuudessa GP2 sarjan kuljettajista voi löytyä F1 maailmanmestareita mikäli he pääsevät hyvään talliin ajamaan. Tosin hän myös uskoo, että tallipaikan saaminen voi olla heille hyvinkin vaikeaa.
- Nuoren kuskin pitäisi päästä ajamaan F1:sissä kilpaa ennen kuin he voivat kehittyä maailmanmestareiksi! Mutta sitten kun miettii, että ottaisiko joku kärkitalli sellaisen hoidettavakseen, että kouluttaa jotakin kuskia nuoresta saakka mestariksi? Force Powerilla on ehkä mahdollisesti kärsivällisyyttä sellaiseen, mutta toisaalta hekin ovat ajattaneet Drechsleriä kakkostallissa ja nyt hän ei ole päässyt edes ajamaan, Räikkönen pohdiskeli.
Tottakai lausunnon jälkeen Räikköseltä kyseltiin mielipidettä siitä, ketkä ovat hänen mielestään parhaat ja potentiaalisimmat kuljettajat GP2 sarjasta.
- Kobayashista tulee vielä jotakin suurta. Sitten Vietoris on loistava kuljettaja, Grosjean ja Piquet Jr ovat hyviä kuljettajia. Mortarakin on hyvä kuljettaja. Bianchi on todella lupaava ja nuori kuljettaja! Rossistakin voi tulla vielä jotakin, näitä on paljon.., Räikkönen mietiskeli.
CK Formula 1 Teamin kuljettaja, F1 sarjaa johtava Kimi Räikkönen on kertonut, että hän uskoo vahvasti että tulevaisuudessa GP2 sarjan kuljettajista voi löytyä F1 maailmanmestareita mikäli he pääsevät hyvään talliin ajamaan. Tosin hän myös uskoo, että tallipaikan saaminen voi olla heille hyvinkin vaikeaa.
- Nuoren kuskin pitäisi päästä ajamaan F1:sissä kilpaa ennen kuin he voivat kehittyä maailmanmestareiksi! Mutta sitten kun miettii, että ottaisiko joku kärkitalli sellaisen hoidettavakseen, että kouluttaa jotakin kuskia nuoresta saakka mestariksi? Force Powerilla on ehkä mahdollisesti kärsivällisyyttä sellaiseen, mutta toisaalta hekin ovat ajattaneet Drechsleriä kakkostallissa ja nyt hän ei ole päässyt edes ajamaan, Räikkönen pohdiskeli.
Tottakai lausunnon jälkeen Räikköseltä kyseltiin mielipidettä siitä, ketkä ovat hänen mielestään parhaat ja potentiaalisimmat kuljettajat GP2 sarjasta.
- Kobayashista tulee vielä jotakin suurta. Sitten Vietoris on loistava kuljettaja, Grosjean ja Piquet Jr ovat hyviä kuljettajia. Mortarakin on hyvä kuljettaja. Bianchi on todella lupaava ja nuori kuljettaja! Rossistakin voi tulla vielä jotakin, näitä on paljon.., Räikkönen mietiskeli.
Vs: GP2 Series Magazine
Mitenköhän kimiltä noin paljon kommenttia lähti
Anzta Berlingo- Käyttäjä
- Viestien lukumäärä : 95
Registration date : 06.02.2008
Vs: GP2 Series Magazine
Mitä on odotettavissa kaudelta 1/2009?
Mitä on odotettavissa?
Kausi 2/08 toi lukuisia loistokuljettajia mukanaan, joista tottakai helpoiten voi mainita nelikon Kobayashi-Mäki-Vietoris-Bianchi! Heistä jokainen on joko saanut F1 sopimuksen tai lähtenyt ainakin yrittämään F1 sopimuksen saamista. Mika Mäki on tehnyt sopimuksen CK F1 Teamin kanssa, mutta tehnyt kuitenkin sopimuksen myös Gp2 sarjaan Kingston Racingin riveihin. Syy tällaiseen sopimukseen oli se, että Kolles oli jo etukäteen ilmoittanut Mäen saavan testikuskin aseman. Vietoris ajaa luultavasti kilpaa Dream Racersin F1 tallissa ja Bianchi Teho Team Racingissä. Kobayashin tulevaisuudesta ei ole vielä varmuutta, vaikka hän Gp2 mestaruuden voittikin. Seuraavalle kaudelle tuskin tulee tällaista poppoota huippulahjakkaita kuljettajia, mutta hyvää on kuitenkin odotettavissa. Hülkenberg, Rossi ja Buemi ovat jo tuttuja aikaisemmilta kausilta, mutta tällä kaudella heidän uskotaan tekevän lopullisen läpimurtonsa! Uusista nimistä helpoiten esille voi nostaa Sam Birdin sekä Valtteri Bottaksen. Luultavasti jos he saavat kunnon auton niin alkukankeuksista päästessään kaksikko tulee tekemään murskaavaa jälkeä.
Tallit&Kuskit
Tässä on hieman arvuuttelua siitä, mitkä ovat kauden 1/09 tallit&kuskit.
Bincarro: Mortara&Kobayashi (F1 testikuskin paikka sekä Gp2 kisakuskin paikka)
Matto Cocco: Hülkenberg&Buemi
Kamigaze: Afanasiev&Nagel
Todt: Clos&Buurman (F1 testikuskin paikka sekä Gp2 kisakuskin paikka)
Minardi: Rossi&Thorne
Kingston: Alcharel&Mäki (Molemmat F1 testikuskeja sekä Gp2 kisakuskeja)
Skytech: Hofman&Dalenberger
Lada: Bird&Bottas
Trident: Ammermüller&Jakes
Mitä on odotettavissa?
Kausi 2/08 toi lukuisia loistokuljettajia mukanaan, joista tottakai helpoiten voi mainita nelikon Kobayashi-Mäki-Vietoris-Bianchi! Heistä jokainen on joko saanut F1 sopimuksen tai lähtenyt ainakin yrittämään F1 sopimuksen saamista. Mika Mäki on tehnyt sopimuksen CK F1 Teamin kanssa, mutta tehnyt kuitenkin sopimuksen myös Gp2 sarjaan Kingston Racingin riveihin. Syy tällaiseen sopimukseen oli se, että Kolles oli jo etukäteen ilmoittanut Mäen saavan testikuskin aseman. Vietoris ajaa luultavasti kilpaa Dream Racersin F1 tallissa ja Bianchi Teho Team Racingissä. Kobayashin tulevaisuudesta ei ole vielä varmuutta, vaikka hän Gp2 mestaruuden voittikin. Seuraavalle kaudelle tuskin tulee tällaista poppoota huippulahjakkaita kuljettajia, mutta hyvää on kuitenkin odotettavissa. Hülkenberg, Rossi ja Buemi ovat jo tuttuja aikaisemmilta kausilta, mutta tällä kaudella heidän uskotaan tekevän lopullisen läpimurtonsa! Uusista nimistä helpoiten esille voi nostaa Sam Birdin sekä Valtteri Bottaksen. Luultavasti jos he saavat kunnon auton niin alkukankeuksista päästessään kaksikko tulee tekemään murskaavaa jälkeä.
Tallit&Kuskit
Tässä on hieman arvuuttelua siitä, mitkä ovat kauden 1/09 tallit&kuskit.
Bincarro: Mortara&Kobayashi (F1 testikuskin paikka sekä Gp2 kisakuskin paikka)
Matto Cocco: Hülkenberg&Buemi
Kamigaze: Afanasiev&Nagel
Todt: Clos&Buurman (F1 testikuskin paikka sekä Gp2 kisakuskin paikka)
Minardi: Rossi&Thorne
Kingston: Alcharel&Mäki (Molemmat F1 testikuskeja sekä Gp2 kisakuskeja)
Skytech: Hofman&Dalenberger
Lada: Bird&Bottas
Trident: Ammermüller&Jakes
Vs: GP2 Series Magazine
Jyrvilehto: Sarjan viihdyttävyys Kamigazen ja Minardin varassa
Formulatiimin asiantuntijoihin lukeutuva Jyrki Järvilehto kertoi suoraan oman mielipiteensä GP2 sarjan kiinnostavuudesta tällä hetkellä Itävallan kilpailun jälkeen. Jyrvilehto ei pidä tämän hetkisestä astelemsta, jossa Keke Rosbergin tallit hallitsevat ja muut tekevät satunnaisia hyviä suorituksia.
Järki Jyrvilehto:
- Tällä hetkellä podiumille pääseminen on liki mahdotonta, jos ei aja Rosbergin jommassa kummassa tiimissä. Kun GP2 sarja perustettiin se oli huikean tasainen ja tapahtumarikas. Nyt ajetaan rivissä 30 kierrosta, eikä tässä ole mitään jännitystä. Sarjan viihdyttävyys on täysin Kamigaze Racingin ja Minardin varassa tällä hetkellä. Heidän on pakko nousta taistelemaan voitoista.
Jyrvilehto tietää kuitenkin myös sen, että IAM on yhtä lailla huolestunut GP2 sarjan viihdyttävyydestä ja harkitsee jonkinnäköisiä muutoksia sarjaan. Asiaa koskien pidetään näillä näkymin IAM:n kokous.
Järki Jyrvilehto:
- Toivon todella, että IAM ottaa tilanteen vakavasti. Ei siinä vain ole kertakaikkiaan järkeä päästää Kekeä hallitsemaan koko GP2 sirkusta.
Mäki vierittää kolarin syyt Landauerin niskoille
Team Qs:n Mika Mäki ja NV Racingin Julia Landauer kolaroivat ensimmäisessä mutkassa Itävallan kilpailussa. Landauer sai hieman paremman lähdön kuin Mäki ja pääsi haastamaan tätä ensimmäiseen mutkaan. Landauer kuitenkin työnsi nokkansa väliin turhankin rohkeasti ja se johti kolariin.
Landauer otti kolarin huomattavasti tyynemmin kuin Mika Mäki, joka ajoi ensimmäisen kisaviikonloppunsa uuden tallin Team Qs:n ratissa.
Mika Mäki:
- Julia änki itsensä sisälinjalle, mutta minä olin selkeästi edellä, joten minulla oli oikeus valita linja. Julia ei kuitenkaan luovuttanut vaan puski oikeastaan suoraan minun kylkeeni. Ei siinä voinut oikein mitään tehdä. Harmittaa.
Julia Landauer:
- Näitä sattuu moottoriurheilussa ja pitää vaan pystyä keskittymään jo seuraavaan kisaan.
Tallipäälliköiden mietteitä tilanteesta ei ole vielä kuultu ja IAM uskoo, ettei protesteja kolarista lähetetä.
Zande: Muutama kisa ja olemme voittajatalli
Viime aikoina huikeasti vauhtia parantaneen Kamigaze Racingin ykköskuljettaja Renger van der Zande uskoo vahvasti siihen, että tallin kehitystyö onnistuu ja he nousevat vielä kamppailemaan mestaruuksista.
Renger van der Zande:
- Tiedän kyllä, että meidän pitää selkeästi nousta parhaimmaksi talliksi jos haluamme ottaa MM-pisteissä kiinni Bincarron. Väitän kuitenkin, että olemme jo nyt Matto Cocon tasolla ja seuraavassa kilpailussa jo heidän edellä. Tästä on mukava jatkaa ja eiköhän me olla muutaman kisan päästä jo voittajatalli.
Bincarron kuljettaja, MM-sarjaa johtava Alexander Rossi sen sijaan ei usko, että loppukaudella heitä on enää mahdollista ohittaa.
Alexander Rossi:
- No, me ollaan tällä hetkellä selkeästi paras talli ja meillä on paljon rahaa kehityksiä varten, joten se on liki mahdotonta enää päästä meidän niskan päälle tällä kaudella.
Formulatiimin asiantuntijoihin lukeutuva Jyrki Järvilehto kertoi suoraan oman mielipiteensä GP2 sarjan kiinnostavuudesta tällä hetkellä Itävallan kilpailun jälkeen. Jyrvilehto ei pidä tämän hetkisestä astelemsta, jossa Keke Rosbergin tallit hallitsevat ja muut tekevät satunnaisia hyviä suorituksia.
Järki Jyrvilehto:
- Tällä hetkellä podiumille pääseminen on liki mahdotonta, jos ei aja Rosbergin jommassa kummassa tiimissä. Kun GP2 sarja perustettiin se oli huikean tasainen ja tapahtumarikas. Nyt ajetaan rivissä 30 kierrosta, eikä tässä ole mitään jännitystä. Sarjan viihdyttävyys on täysin Kamigaze Racingin ja Minardin varassa tällä hetkellä. Heidän on pakko nousta taistelemaan voitoista.
Jyrvilehto tietää kuitenkin myös sen, että IAM on yhtä lailla huolestunut GP2 sarjan viihdyttävyydestä ja harkitsee jonkinnäköisiä muutoksia sarjaan. Asiaa koskien pidetään näillä näkymin IAM:n kokous.
Järki Jyrvilehto:
- Toivon todella, että IAM ottaa tilanteen vakavasti. Ei siinä vain ole kertakaikkiaan järkeä päästää Kekeä hallitsemaan koko GP2 sirkusta.
Mäki vierittää kolarin syyt Landauerin niskoille
Team Qs:n Mika Mäki ja NV Racingin Julia Landauer kolaroivat ensimmäisessä mutkassa Itävallan kilpailussa. Landauer sai hieman paremman lähdön kuin Mäki ja pääsi haastamaan tätä ensimmäiseen mutkaan. Landauer kuitenkin työnsi nokkansa väliin turhankin rohkeasti ja se johti kolariin.
Landauer otti kolarin huomattavasti tyynemmin kuin Mika Mäki, joka ajoi ensimmäisen kisaviikonloppunsa uuden tallin Team Qs:n ratissa.
Mika Mäki:
- Julia änki itsensä sisälinjalle, mutta minä olin selkeästi edellä, joten minulla oli oikeus valita linja. Julia ei kuitenkaan luovuttanut vaan puski oikeastaan suoraan minun kylkeeni. Ei siinä voinut oikein mitään tehdä. Harmittaa.
Julia Landauer:
- Näitä sattuu moottoriurheilussa ja pitää vaan pystyä keskittymään jo seuraavaan kisaan.
Tallipäälliköiden mietteitä tilanteesta ei ole vielä kuultu ja IAM uskoo, ettei protesteja kolarista lähetetä.
Zande: Muutama kisa ja olemme voittajatalli
Viime aikoina huikeasti vauhtia parantaneen Kamigaze Racingin ykköskuljettaja Renger van der Zande uskoo vahvasti siihen, että tallin kehitystyö onnistuu ja he nousevat vielä kamppailemaan mestaruuksista.
Renger van der Zande:
- Tiedän kyllä, että meidän pitää selkeästi nousta parhaimmaksi talliksi jos haluamme ottaa MM-pisteissä kiinni Bincarron. Väitän kuitenkin, että olemme jo nyt Matto Cocon tasolla ja seuraavassa kilpailussa jo heidän edellä. Tästä on mukava jatkaa ja eiköhän me olla muutaman kisan päästä jo voittajatalli.
Bincarron kuljettaja, MM-sarjaa johtava Alexander Rossi sen sijaan ei usko, että loppukaudella heitä on enää mahdollista ohittaa.
Alexander Rossi:
- No, me ollaan tällä hetkellä selkeästi paras talli ja meillä on paljon rahaa kehityksiä varten, joten se on liki mahdotonta enää päästä meidän niskan päälle tällä kaudella.
Vs: GP2 Series Magazine
Kobayashi: En pärjää Alexanderille
Viime kauden maailmanmestari avautui haastattelussa ja kertoi, ettei hänellä ole tällä hetkellä mahdollisuuksia haastaa tallikaveriaan Alexander Rossia. Kamui Kobayashi on menestynyt GP2 kuitenkin jokaisella kaudella todella hyvin.
Alexander Rossi johtaa MM-sarjaa selkeästi, ja voitti jälleen viime kilpailun Kobayashin yhden voiton jälkeen. Kobayashi jäi Saksassa viidenneksi. Kobayashi tietää itsekkin mikä tällä hetkellä ajossa on pielessä.
- Sillon kun pärjään, minulla menee aika-ajot nappiin ja pystyn startissa olemaan aggressiivinen. Täällä Saksassa koko tämä litanjia epäonnistui täydellisesti. Jäin aika-aijoissa viidenteen ruutuun enkä pystynyt lähdössä lainkaan parantamaan asetelmiani.
Alexander Rossi itse kertoi, että on ollut hyvin yllättynyt siitä miten hän on pystynyt pistämään Kobayashille kampoihin.
Alexander Rossi:
- Tottakai kun hyppää maailmanmestarin tallikaveriksi niin siinä on aikamoiset paineet. Tämä on kuitenkin mennyt uskomattoman hyvin. Pitää muistaa, että Kamui oli myös ensimmäisellä kaudella millin päässä mestaruudesta ja saa nähdä taisteleeko hän jälleen siitä viimeiseen kisaan asti. Koitan kuitenkin hoitaa mestaruuden itse kotiin!
Mad Croc Racingin kaksinkertainen F1-maailmanmestari Kimi Räikkönen uskoo, että Rossin tulevaisuus voi olla valoisampi kuin Kobayashin.
Kimi Räikkönen:
- Kamui on jäänyt pyörimään GP2 sarjaan ja menettänyt jo parhaan tilaisuutensa nousta F1:siin. Otetaan esimerkeiksi nyt vaikka F1 sarjassa ajavat Vietoris, Bianchi ja Grosjean. Kaikki lähtivät pikaisesti kun ajokunto oli hyvä ja tällä hetkellä tilanne näyttää poikien kannalta hienolta. Uskon, että vaikka F1 sarjaan onkin vaikea päästä nykyisin niin Rossilla on niin paljon potentiaalia että hän saattaa ajaa siellä jo jopa ensi kaudella. Mistä sitä tietää vaikka Keke nostaisi hänet jopa Mad Croc Racingiin.
Viime kauden maailmanmestari avautui haastattelussa ja kertoi, ettei hänellä ole tällä hetkellä mahdollisuuksia haastaa tallikaveriaan Alexander Rossia. Kamui Kobayashi on menestynyt GP2 kuitenkin jokaisella kaudella todella hyvin.
Alexander Rossi johtaa MM-sarjaa selkeästi, ja voitti jälleen viime kilpailun Kobayashin yhden voiton jälkeen. Kobayashi jäi Saksassa viidenneksi. Kobayashi tietää itsekkin mikä tällä hetkellä ajossa on pielessä.
- Sillon kun pärjään, minulla menee aika-ajot nappiin ja pystyn startissa olemaan aggressiivinen. Täällä Saksassa koko tämä litanjia epäonnistui täydellisesti. Jäin aika-aijoissa viidenteen ruutuun enkä pystynyt lähdössä lainkaan parantamaan asetelmiani.
Alexander Rossi itse kertoi, että on ollut hyvin yllättynyt siitä miten hän on pystynyt pistämään Kobayashille kampoihin.
Alexander Rossi:
- Tottakai kun hyppää maailmanmestarin tallikaveriksi niin siinä on aikamoiset paineet. Tämä on kuitenkin mennyt uskomattoman hyvin. Pitää muistaa, että Kamui oli myös ensimmäisellä kaudella millin päässä mestaruudesta ja saa nähdä taisteleeko hän jälleen siitä viimeiseen kisaan asti. Koitan kuitenkin hoitaa mestaruuden itse kotiin!
Mad Croc Racingin kaksinkertainen F1-maailmanmestari Kimi Räikkönen uskoo, että Rossin tulevaisuus voi olla valoisampi kuin Kobayashin.
Kimi Räikkönen:
- Kamui on jäänyt pyörimään GP2 sarjaan ja menettänyt jo parhaan tilaisuutensa nousta F1:siin. Otetaan esimerkeiksi nyt vaikka F1 sarjassa ajavat Vietoris, Bianchi ja Grosjean. Kaikki lähtivät pikaisesti kun ajokunto oli hyvä ja tällä hetkellä tilanne näyttää poikien kannalta hienolta. Uskon, että vaikka F1 sarjaan onkin vaikea päästä nykyisin niin Rossilla on niin paljon potentiaalia että hän saattaa ajaa siellä jo jopa ensi kaudella. Mistä sitä tietää vaikka Keke nostaisi hänet jopa Mad Croc Racingiin.
Vs: GP2 Series Magazine
Rossi: Tavoite ajaa ensi kaudella F1 -sarjassa
Tällä hetkellä GP2 -sarjaa ylivoimaisesti hallitseva amerikkalaiskuljettaja Alexander Rossi tähtää ensi kaudeksi F1 -sarjaan. Rossi johtaa MM-sarjaa tällä hetkellä 27 pisteellä kun vain kolme kilpailua on jäljellä. Tämä tarkoittaa, että Rossi varmistaa mestaruutensa nappaamalla Monacosta 4 pistettä.
Rossi ei ole myöskään vaatimaton tulevaisuutensa suhteen.
- Jos voitan tällä kaudella GP2 mestaruuden, minulla ei ole enää tässä sarjassa mitään saavutettavaa. Olen jo alkanut hamuilla F1 -paikkaa, mutta mitään neuvotteluja ei vielä oikeen olla käyty. Mikäli yhteydenottoja ei tule, voi olla että managerini rupeaa kyselemään paikkaa F1 -talleilta, Rossi kertoi.
Ensi kaudelle on tulossa F1 -sarjaan kaksi uutta tallia kun kakkostallit Campos Racing sekä Racing Engineering tipahtavat pois sarjasta. Näissä talleissa on siis vaatimuksena, että managerilla ei saa olla toista tallia F1 -sarjassa. Uudet tallit kiinnostavat myös Rossia.
- Niissä talleissa varmasti oltaisiin valmiita ottamaan nuorukainen riveihin. Kärkitalleihin on vaikeaa änkeä, kun huippukuljettajia on tällä hetkellä paljon. Suurimassa osassa tallissa on myös ainakin selkeä hyvä ykköskuljettaja, jonka rinnalla olevan annetaan koko ajan ymmärtää että hän on kakkonen.
Lopuksi Rossilta kysyttiin vielä mihin talleihin hän ei usko saavansa kisakuljettajan sopimusta.
- Mad Croc, CK ja Red Bull ovat periaatteessa mahdottomia. Kaikilla niistä talleista on varmasti ensi kaudeksi kaksi kuljettajaa, jotka ovat niin taitavia että pystyvät hyvällä autolla voittamaan mestaruuden. Oikeastaan kaikkiin muihin talleihin uskoisin ainakin pienet saumat olevan.
Tällä hetkellä GP2 -sarjaa ylivoimaisesti hallitseva amerikkalaiskuljettaja Alexander Rossi tähtää ensi kaudeksi F1 -sarjaan. Rossi johtaa MM-sarjaa tällä hetkellä 27 pisteellä kun vain kolme kilpailua on jäljellä. Tämä tarkoittaa, että Rossi varmistaa mestaruutensa nappaamalla Monacosta 4 pistettä.
Rossi ei ole myöskään vaatimaton tulevaisuutensa suhteen.
- Jos voitan tällä kaudella GP2 mestaruuden, minulla ei ole enää tässä sarjassa mitään saavutettavaa. Olen jo alkanut hamuilla F1 -paikkaa, mutta mitään neuvotteluja ei vielä oikeen olla käyty. Mikäli yhteydenottoja ei tule, voi olla että managerini rupeaa kyselemään paikkaa F1 -talleilta, Rossi kertoi.
Ensi kaudelle on tulossa F1 -sarjaan kaksi uutta tallia kun kakkostallit Campos Racing sekä Racing Engineering tipahtavat pois sarjasta. Näissä talleissa on siis vaatimuksena, että managerilla ei saa olla toista tallia F1 -sarjassa. Uudet tallit kiinnostavat myös Rossia.
- Niissä talleissa varmasti oltaisiin valmiita ottamaan nuorukainen riveihin. Kärkitalleihin on vaikeaa änkeä, kun huippukuljettajia on tällä hetkellä paljon. Suurimassa osassa tallissa on myös ainakin selkeä hyvä ykköskuljettaja, jonka rinnalla olevan annetaan koko ajan ymmärtää että hän on kakkonen.
Lopuksi Rossilta kysyttiin vielä mihin talleihin hän ei usko saavansa kisakuljettajan sopimusta.
- Mad Croc, CK ja Red Bull ovat periaatteessa mahdottomia. Kaikilla niistä talleista on varmasti ensi kaudeksi kaksi kuljettajaa, jotka ovat niin taitavia että pystyvät hyvällä autolla voittamaan mestaruuden. Oikeastaan kaikkiin muihin talleihin uskoisin ainakin pienet saumat olevan.
Similar topics
» GP2 Series
» Fry Magazine
» Liittyminen GP2 X-Series
» F1 Driver Manager X-Series
» Formula 1 X-Series Motorsport
» Fry Magazine
» Liittyminen GP2 X-Series
» F1 Driver Manager X-Series
» Formula 1 X-Series Motorsport
Manager X :: Muuta :: Arkistot :: GP2 X-Series :: Lehdistö
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa