F1 News
+5
Luca di Montezemolo
Adrian Campos
Nick Fry
Jan Buckheimer
warquz
9 posters
Manager X :: Formula X :: Media :: Vanhat Lehdistöt :: Lehdistö 2010
Sivu 1 / 1
Vs: F1 News
Alustava kilpailukalenteri kaudelle 2010:
Talvitestit
1. Espanja, Barcelona (maksulliset)
2. Espanja, Valencia (maksulliset)
3. Bahrain, Sakhir (vapaat)
Kilpailut
1. Bahrain, Sakhir
2. Austarlia, Melbourne
3. Malesia, Sepang
4. Kiina, Shanghai
5. Espanja, Barcelona
6. Monaco, Monte-Carlo
7. Turkki, Istanbul
8. Kanada, Montreal
9. Saksa, Nürburg
10. Britannia, Silverstone
11. Saksa, Hockenheim
12. Unkari, Budapest
13. Belgia, Spa
14. Italia, Monza
15. Singapore, Marina Bay
16. Japani, Fuji
17. Brasilia, Sao Paulo
(kesken kauden ajettavat testit puuttuvat vielä kokonaan kalenterista)
Talvitestit
1. Espanja, Barcelona (maksulliset)
2. Espanja, Valencia (maksulliset)
3. Bahrain, Sakhir (vapaat)
Kilpailut
1. Bahrain, Sakhir
2. Austarlia, Melbourne
3. Malesia, Sepang
4. Kiina, Shanghai
5. Espanja, Barcelona
6. Monaco, Monte-Carlo
7. Turkki, Istanbul
8. Kanada, Montreal
9. Saksa, Nürburg
10. Britannia, Silverstone
11. Saksa, Hockenheim
12. Unkari, Budapest
13. Belgia, Spa
14. Italia, Monza
15. Singapore, Marina Bay
16. Japani, Fuji
17. Brasilia, Sao Paulo
(kesken kauden ajettavat testit puuttuvat vielä kokonaan kalenterista)
Vs: F1 News
Kausiennakko 2010
Viime kauden loppupuolisko eteni todella tahmeasti, ja matkalla menetettiin managerin hyvän hengen lisäksi myös koko sirkusta pyörittänyt manageri, Keke Rosberg. Hänen poistuttua markkinoilta lähtivät viime kauden suosituimmat moottorit, sekä vapaille markkinoille menivät kuljettajista Kimi Räikkönen sekä Timo Glock. Myös Mario Almondo ja Nicolas Tombazis, kiero parivaljakko, olivat kauden alkaessa vapaasti varattavissa. Tällä kaudella kysymys kuuluukin: Kuka pystyy haastamaan joka kaudella mestaruudet voittanutta dynastiaa? Tämän dynastian johtohahmo on tallipäällikkö Colin Kolles, ja "perinteitä kunnioittamatta" tallin nimeä on jälleen muutettu, tällä kertaa kilpaillaan nimellä Toyota F1. Sitten talliesittelyn pariin.
1#2 Toyota F1
Nelinkertainen mestaritalli lähtee kauteen jälleen kerran ennakkosuosikkina. Viime kauden pahin haastaja on poissa, ja on mahdollista että tällä kaudella haastajia ei löydy. Takki auki kauteen ei kannata kuitenkaan lähteä, sillä sarjassa on mukana paljon nälkäisiä talleja, jotka eivät ole vielä pääseet nauttimaan menestyksestä. Kokoonpano CK:lla on hyvinkin paljon sama kuin viime kaudella, ainoastaan kuljettajapuolella on muutoksia. Nämäkin muutokset ovat kuitenkin ainakin allekirjoittaneen mielestä hyvään suuntaan. Hallitsevan maailmanmestarin tallikaverin saappaisiin astuu Kollesin jo pitkään havittelema Lewis Hamilton. Toyotalla on myös käytössään salainen ase, KERS.
Vaikka mitä voi tapahtua, mutta näin kauden aluksi on hyväksyttävä se tosiasia että Toyota lähtee kauteen ennakkosuosikkina. Voittaa molemmat mestaruudet mikäli kaikki menee suunnitelmien mukaan. Massa päihittää Hamiltonin aika-ajovauhdissa, mutta kilpailuissa britti on nopeampi.
3#4 Red Bull
Red Bull teki viime kaudella läpimurtonsa, vaikka alkukaudesta kamppailtiinkin luotettavuusongelmien kanssa. Nyt ne pitäisi olla selätetty ja kaikinpuolin tilanne näyttää jopa viime kauden alkua paremmalta. Moottoripuolella on tapahtunut suuri edistysaskel, kun Renaultin motit ovat vaihtuneet Ferrarin takuuvarmaan laatuun. Teknisestä puolesta vastaavat Jonathan Neale sekä Tim Densham, jotka ovat kummatkin lahjakkaita työssään, mutta eivät ole tehneet lopullista läpimurtoa. Onko nyt sen aika? Kuljettajina jatkaa yksi sarjan parhaimmista kuljettajakaksikoista, Rosberg-Alonso. Red Bull on myös työskennellyt ahkerasti KERS-järjestelmän parissa, ja mikäli siitä ei koidu liian suuria luotettavuushaittoja, talli voi ainakin alkukaudesta olla tällä osastolla muita askeleen edellä.
Yksi Toyotan haastajaehdokkaista. Silloin tällöin pistää Toyotalle kovastikkin kampoihin, pääasiassa tyytyminen on hieman vähempään. Taistelee mm-sarjassa ainakin sijoista 2-3.
5#6 Teho Team
Buckheimerin tallin kokoonpanopuolella on vielä hieman hämminkiä, kun kuljettajatilanteesta ei olla vielä aivan täysin varmoja. Tällä hetkellä parhaalta ratkaisulta näyttäisi kuitenkin se, että Kimi Räikkönen ja Jules Bianchi hoitavat kisakuskin tehtävät. Tietysti John Clarksonin tasoisen ja hintaisen kuljettajan jättäminen testikuljettajan paikalle, voi olla hankalaa, mutta mikäli häntä ei saada pois tallista, se on melkeinpä ainoa järkevä ratkaisu. Bianchin jättäminen testikuskiksi juuri uran tärkeimmillä kehitysvaiheilla, ei kuullosta hyvältä kun ottaa huomioon miten hyvin talli viime kaudella nuorukaista tuki. Teknistä osaamistaan tallin takalinjoilla esittävät erittäin tunnetut miehet, Mike Gascoyne sekä Pat Symonds. Jotkut rohkenevat nimittää Pat Symondsin jopa maailman parhaimmaksi suunnittelijaksi.
Viime kauden jäljillä jatketaan. Red Bullin tasolle yritetään tällä kaudella päästä ja se voi jopa onnistua. Nyt talleilla on samat moottorit, samat renkaat ja kummallakin ehkäpä sarjan kaksi parhainta KERS-järjestelmää. Räikkönen on Bianchia edellä ja pystyy lyömään Red Bulleja jatkuvasti, Bianchille se on hieman kovempi tehtävä. Taistelee mm-sarjoissa sijoista 2-3.
7#8 SupFor
SupForilla on takanaan pitkä tie sarjassa, mutta menestystä ei pahemmin ole matkan varrella tullut. Nytkin tilanne näyttää hieman kaksijakoiselta. Toisaalta kokoonpanossa ei ole mitään vikaa, mutta koska taso sarjassa tällä hetkellä on todella hurja, voi olla että SupFor tiputetaan taas selkeästi keskikastiin. Robert Kubican täytyy yltää ratissa todella virheettömiin suorituksiin, ja nuorella Jaime Alguersuarilla ei ole kauaa oppimisaikaa.
Dewerty tekee kaikkensa, mutta on vaikea keksiä keinoa kuroa kärjen etumatkaa kiinni. Taistelee lopulta sarjassa sijoista 5-6, vaikka parempaa toivottaisiin.
9#10 Finghini
Vilkku on tehnyt sen jo kerran aikanaan, nostanut tulokastallin hyvinkin nopeasti kärkikahinoihin. Ajat ovat muuttuneet, onnistuuko se enää? Viime kaudella talli tuli mukaan, mutta joutui loppukauden ajan tyytymään keskikastin kahinoihin. Nyt panokset ovat korkealla, ja kokoonpano näyttää hyvältä. KERS on ostettu, jotta ei jäädä paljoa muista. Salainen ase on kuitenkin lähinnä Ross Brawn ja hänen harteilleen lasketaan nyt paljon. Kuljettajat Sebastian Vettel ja Timo Glock ovat huippuluokkaa, joten heistä homma ei jää kiinni.
Vilkku on tallin johtajana nerokas, ja onnistuu nostamaan uudella nimellä kilpailevan tallinsa astetta korkeammalle. Taistelee Red Bullin ja Teho Teamin kanssa tiukassa ryppäässä ja onnistuu parhaimmillaan jopa haastamaan Toyotaa. Ennakkoon kuitenkin mm-sarjassa taistelee sijoista 3-4.
11#12 Dream Racers
Fordings on saanut viime kaudella opetella tallin johtamista kuninkuusluokassa, ja debyyttikausi sujui varsin mallikkaasti. Jo Gp2 aikoina scoutattu nuorukainen, Christian Vietoris, teki ajoittain loistavia suorituksia viime kaudella ja samanlaisia on syytä odottaa myös tulevalta kaudelta. Vietoris lähtee kauteen tallin ykköstykkinä, mutta toista autoa ajava Michael Schumacher on motivoitunut ja valmis tekemään nuorukaisesta selvää jälkeä. Mielenkiintoista on se, että seuraava nuorukainen odottaa jo oven takana, Valtteri Bottas varattiin tallin testikuljettajaksi. Autosta vastaa nimekäs kaksikko Aldo Costa-Neil Oatley, joten siitä tuskin tulee kompastuskivi. Moottoripuolella Mercedes on synkän historiansa takia kysymysmerkki, mutta mikäli Mercedeksen puheet pitävät paikkaansa on heillä sarjan parhaat koneet tarjolla.
Sarja on tällä hetkellä todella tiukka ja on vaikea harpata kohti kärkeä. Edistysaskelia on kuitenkin otettu, ja tällä kaudella onkin odotettavissa huomattavasti enemmän pisteitä kuin edelliseltä kaudelta. Mestaruussarjassa taistelee sijoista 5-6.
14#15 Maserati Racing
Campos on pyöritellyt omaa bisnestään varsin omaperäisellä tavalla aina. Jälleen kerran tallia voidaan kuitenkin katsoa kaksijakoisin tunnelmin. Mario Almondo ja Nicolas Tombazis ovat viime kauden Mad Crocin työntekijöitä, joten he pystyvät varmasti suunnittelemaan ehkä jopa sarjan parhaan auton. Omiin tehtaisiin voidaan panostaa, joten moottori-, rengas- ja öljypuolellakaan tuskin jäädään hirveästi kärjestä. Kuljettajapuolella on kuitenkin jälleen kerran ammottava aukko. Lance David Arnold on hyvä kuljettaja, ajoittain esittää jopa loistavia otteita. Giorgio Pantano on kuitenkin todettu jo varsin monta kertaa kelvottomaksi kakkoskuljettajaksi, ja silti hänen kanssaan tehtiin jatkopesti.
Autosta voidaan tehdä nopea ja Arnoldilla on mahdollisuus kamppailla pisteistä. Pantanon valinnasta kärsitään ja taistelu muita talleja vastaan on vaikeaa, kun kaikilla vastustajilla on kaksi hyvää kuljettajaa. Mestaruussarjassa sijoilla 7-8.
16#17 Minardi
Fryllä on jo aikaisempaa kokemusta ykkössarjasta, silloin kohtalona oli tippua Gp2 -sarjaan. Onko nyt edessä hieman ruusuisempi tie? Moottorit ja renkaat on tilattu Campokselta, joten ne ovat tietynlainen kysymysmerkki, toki rahaa säästettiin. Luca Marmorini ja Jörg Zander pystyvät kilpailemaan varsin hyvin omalla alallaan muita vastaan. Kuljettajistossa on panostettu ikään ja varmuuteen. Nick Heidfeld ja Mark Webber olivat viime kauden flopit, mutta Minardilla he saavat uuden tilaisuuden.
Kovaa työtä tehdään ja koitetaan pärjätä, mutta Heidfeld ja Webber eivät kykene aivan riittävään vauhtiin. Mestaruussarjassa jäänee sijoille 9-11.
18#19 Skytech
Jannesky on ensimmäistä kertaa mukana F1x -sarjassa. Kokoonpanossa tingittiin, koska tallissa päädyttiin hyvin erikoiseen ratkaisuun. Tallipäällikkö Janne Skyman ajaa itse tallin ykkösautoa ja tämän suunnitelman toteuttaminen oli varsin kallista. Kalusto jolla Skyman ajaa ei siis ole kovinkaan kilpailukykyinen ja tallikaverinakin on vain sponsorirahojen takia hankittu Fairuz Fauzy.
Omaperäisellä idealla lähdetään, mutta valitettavasti ehkä perinteisempi taktiikka olisi ollut parempi. Skyman pystyy ehkä haastamaan monia talleja, mutta tallikaveri jää täysin jalkoihin. Mestaruussarjasta löytynee sijoilta 10-11.
20#21 Pro Racing
Stuba tuli mukaan vain hieman ennen kauden alkua, mutta teki varsin hyviä ratkaisuja. Tilanne näyttää uusista talleista ehkä jopa parhaimmalta. Teknisellä puolella on panostettu mahdollisuuksien mukaan. Renaultin koneilla on jo viime kaudella Red Bullin voimin todistettu, että pärjääminen on mahdollista. Kysymysmerkkinä on ehkä sarjassa "laiskamatona" tunnettu entinen alansa tähti, Bob Bell. Mikäli hänen antama panos on nykyään paremmalla tasolla, hänen työstään menestys ei jää kiinni. Kuljettajapuolellakin tilanne näyttää varsin hyvältä. Viime kaudella loukkaantumisestakin kärsinyt Romain Grosjean on napattu ykköskuljettajaksi ja välivuodella ollut suomalaispilotti Heikki Kovalainen pääsee palaamaan töihin toden teolla. Hieman mielenkiintoa herättää se mitä tarkoitusta varten Max Mosleyn sarjaan ajama Tyson Tocher palkattiin testikuljettajaksi?
Pro Racingin tilanne näytttää siis ehkä uusista talleista kaikista parhaimmalta. Vauhdillisesti voi nousta jopa parhaimmillaan Maseratin tasolle. Mestaruussarjassa taistelee sijoista 7-8.
22#23 Team Hawks
Hetken jopa näytti ettei Tepon johtama Team Hawks osallistu kauteen ollenkaan, mutta loppujenlopuksi tässä sitä ollaan. Campoksen tuotteisiin on luotettu ja John Gentryn/Chris Murphyn palkkaamisella on säästetty rahaa. Vaikea arvioida onko kehitystyöllä mahdollista korvata kalusteissa jälkeen jäämistä, mutta ainakin yksi valopilkku tiimistä löytyy. Jenson Button on kokenut ja kova kuljettaja. Tallikaveri Alex Yoong taas hankittiin vain tuomaan rahaa.
Buttonin ansiosta kamppailaan todella tiukasti Minardia ja Skytechiä vastaan. Parhaina päivinä ylletään jopa selkeästi keskikastiin asti. Mestaruussarjassa siis kamppailee sijoista 9-11.
Viime kauden loppupuolisko eteni todella tahmeasti, ja matkalla menetettiin managerin hyvän hengen lisäksi myös koko sirkusta pyörittänyt manageri, Keke Rosberg. Hänen poistuttua markkinoilta lähtivät viime kauden suosituimmat moottorit, sekä vapaille markkinoille menivät kuljettajista Kimi Räikkönen sekä Timo Glock. Myös Mario Almondo ja Nicolas Tombazis, kiero parivaljakko, olivat kauden alkaessa vapaasti varattavissa. Tällä kaudella kysymys kuuluukin: Kuka pystyy haastamaan joka kaudella mestaruudet voittanutta dynastiaa? Tämän dynastian johtohahmo on tallipäällikkö Colin Kolles, ja "perinteitä kunnioittamatta" tallin nimeä on jälleen muutettu, tällä kertaa kilpaillaan nimellä Toyota F1. Sitten talliesittelyn pariin.
1#2 Toyota F1
Nelinkertainen mestaritalli lähtee kauteen jälleen kerran ennakkosuosikkina. Viime kauden pahin haastaja on poissa, ja on mahdollista että tällä kaudella haastajia ei löydy. Takki auki kauteen ei kannata kuitenkaan lähteä, sillä sarjassa on mukana paljon nälkäisiä talleja, jotka eivät ole vielä pääseet nauttimaan menestyksestä. Kokoonpano CK:lla on hyvinkin paljon sama kuin viime kaudella, ainoastaan kuljettajapuolella on muutoksia. Nämäkin muutokset ovat kuitenkin ainakin allekirjoittaneen mielestä hyvään suuntaan. Hallitsevan maailmanmestarin tallikaverin saappaisiin astuu Kollesin jo pitkään havittelema Lewis Hamilton. Toyotalla on myös käytössään salainen ase, KERS.
Vaikka mitä voi tapahtua, mutta näin kauden aluksi on hyväksyttävä se tosiasia että Toyota lähtee kauteen ennakkosuosikkina. Voittaa molemmat mestaruudet mikäli kaikki menee suunnitelmien mukaan. Massa päihittää Hamiltonin aika-ajovauhdissa, mutta kilpailuissa britti on nopeampi.
3#4 Red Bull
Red Bull teki viime kaudella läpimurtonsa, vaikka alkukaudesta kamppailtiinkin luotettavuusongelmien kanssa. Nyt ne pitäisi olla selätetty ja kaikinpuolin tilanne näyttää jopa viime kauden alkua paremmalta. Moottoripuolella on tapahtunut suuri edistysaskel, kun Renaultin motit ovat vaihtuneet Ferrarin takuuvarmaan laatuun. Teknisestä puolesta vastaavat Jonathan Neale sekä Tim Densham, jotka ovat kummatkin lahjakkaita työssään, mutta eivät ole tehneet lopullista läpimurtoa. Onko nyt sen aika? Kuljettajina jatkaa yksi sarjan parhaimmista kuljettajakaksikoista, Rosberg-Alonso. Red Bull on myös työskennellyt ahkerasti KERS-järjestelmän parissa, ja mikäli siitä ei koidu liian suuria luotettavuushaittoja, talli voi ainakin alkukaudesta olla tällä osastolla muita askeleen edellä.
Yksi Toyotan haastajaehdokkaista. Silloin tällöin pistää Toyotalle kovastikkin kampoihin, pääasiassa tyytyminen on hieman vähempään. Taistelee mm-sarjassa ainakin sijoista 2-3.
5#6 Teho Team
Buckheimerin tallin kokoonpanopuolella on vielä hieman hämminkiä, kun kuljettajatilanteesta ei olla vielä aivan täysin varmoja. Tällä hetkellä parhaalta ratkaisulta näyttäisi kuitenkin se, että Kimi Räikkönen ja Jules Bianchi hoitavat kisakuskin tehtävät. Tietysti John Clarksonin tasoisen ja hintaisen kuljettajan jättäminen testikuljettajan paikalle, voi olla hankalaa, mutta mikäli häntä ei saada pois tallista, se on melkeinpä ainoa järkevä ratkaisu. Bianchin jättäminen testikuskiksi juuri uran tärkeimmillä kehitysvaiheilla, ei kuullosta hyvältä kun ottaa huomioon miten hyvin talli viime kaudella nuorukaista tuki. Teknistä osaamistaan tallin takalinjoilla esittävät erittäin tunnetut miehet, Mike Gascoyne sekä Pat Symonds. Jotkut rohkenevat nimittää Pat Symondsin jopa maailman parhaimmaksi suunnittelijaksi.
Viime kauden jäljillä jatketaan. Red Bullin tasolle yritetään tällä kaudella päästä ja se voi jopa onnistua. Nyt talleilla on samat moottorit, samat renkaat ja kummallakin ehkäpä sarjan kaksi parhainta KERS-järjestelmää. Räikkönen on Bianchia edellä ja pystyy lyömään Red Bulleja jatkuvasti, Bianchille se on hieman kovempi tehtävä. Taistelee mm-sarjoissa sijoista 2-3.
7#8 SupFor
SupForilla on takanaan pitkä tie sarjassa, mutta menestystä ei pahemmin ole matkan varrella tullut. Nytkin tilanne näyttää hieman kaksijakoiselta. Toisaalta kokoonpanossa ei ole mitään vikaa, mutta koska taso sarjassa tällä hetkellä on todella hurja, voi olla että SupFor tiputetaan taas selkeästi keskikastiin. Robert Kubican täytyy yltää ratissa todella virheettömiin suorituksiin, ja nuorella Jaime Alguersuarilla ei ole kauaa oppimisaikaa.
Dewerty tekee kaikkensa, mutta on vaikea keksiä keinoa kuroa kärjen etumatkaa kiinni. Taistelee lopulta sarjassa sijoista 5-6, vaikka parempaa toivottaisiin.
9#10 Finghini
Vilkku on tehnyt sen jo kerran aikanaan, nostanut tulokastallin hyvinkin nopeasti kärkikahinoihin. Ajat ovat muuttuneet, onnistuuko se enää? Viime kaudella talli tuli mukaan, mutta joutui loppukauden ajan tyytymään keskikastin kahinoihin. Nyt panokset ovat korkealla, ja kokoonpano näyttää hyvältä. KERS on ostettu, jotta ei jäädä paljoa muista. Salainen ase on kuitenkin lähinnä Ross Brawn ja hänen harteilleen lasketaan nyt paljon. Kuljettajat Sebastian Vettel ja Timo Glock ovat huippuluokkaa, joten heistä homma ei jää kiinni.
Vilkku on tallin johtajana nerokas, ja onnistuu nostamaan uudella nimellä kilpailevan tallinsa astetta korkeammalle. Taistelee Red Bullin ja Teho Teamin kanssa tiukassa ryppäässä ja onnistuu parhaimmillaan jopa haastamaan Toyotaa. Ennakkoon kuitenkin mm-sarjassa taistelee sijoista 3-4.
11#12 Dream Racers
Fordings on saanut viime kaudella opetella tallin johtamista kuninkuusluokassa, ja debyyttikausi sujui varsin mallikkaasti. Jo Gp2 aikoina scoutattu nuorukainen, Christian Vietoris, teki ajoittain loistavia suorituksia viime kaudella ja samanlaisia on syytä odottaa myös tulevalta kaudelta. Vietoris lähtee kauteen tallin ykköstykkinä, mutta toista autoa ajava Michael Schumacher on motivoitunut ja valmis tekemään nuorukaisesta selvää jälkeä. Mielenkiintoista on se, että seuraava nuorukainen odottaa jo oven takana, Valtteri Bottas varattiin tallin testikuljettajaksi. Autosta vastaa nimekäs kaksikko Aldo Costa-Neil Oatley, joten siitä tuskin tulee kompastuskivi. Moottoripuolella Mercedes on synkän historiansa takia kysymysmerkki, mutta mikäli Mercedeksen puheet pitävät paikkaansa on heillä sarjan parhaat koneet tarjolla.
Sarja on tällä hetkellä todella tiukka ja on vaikea harpata kohti kärkeä. Edistysaskelia on kuitenkin otettu, ja tällä kaudella onkin odotettavissa huomattavasti enemmän pisteitä kuin edelliseltä kaudelta. Mestaruussarjassa taistelee sijoista 5-6.
14#15 Maserati Racing
Campos on pyöritellyt omaa bisnestään varsin omaperäisellä tavalla aina. Jälleen kerran tallia voidaan kuitenkin katsoa kaksijakoisin tunnelmin. Mario Almondo ja Nicolas Tombazis ovat viime kauden Mad Crocin työntekijöitä, joten he pystyvät varmasti suunnittelemaan ehkä jopa sarjan parhaan auton. Omiin tehtaisiin voidaan panostaa, joten moottori-, rengas- ja öljypuolellakaan tuskin jäädään hirveästi kärjestä. Kuljettajapuolella on kuitenkin jälleen kerran ammottava aukko. Lance David Arnold on hyvä kuljettaja, ajoittain esittää jopa loistavia otteita. Giorgio Pantano on kuitenkin todettu jo varsin monta kertaa kelvottomaksi kakkoskuljettajaksi, ja silti hänen kanssaan tehtiin jatkopesti.
Autosta voidaan tehdä nopea ja Arnoldilla on mahdollisuus kamppailla pisteistä. Pantanon valinnasta kärsitään ja taistelu muita talleja vastaan on vaikeaa, kun kaikilla vastustajilla on kaksi hyvää kuljettajaa. Mestaruussarjassa sijoilla 7-8.
16#17 Minardi
Fryllä on jo aikaisempaa kokemusta ykkössarjasta, silloin kohtalona oli tippua Gp2 -sarjaan. Onko nyt edessä hieman ruusuisempi tie? Moottorit ja renkaat on tilattu Campokselta, joten ne ovat tietynlainen kysymysmerkki, toki rahaa säästettiin. Luca Marmorini ja Jörg Zander pystyvät kilpailemaan varsin hyvin omalla alallaan muita vastaan. Kuljettajistossa on panostettu ikään ja varmuuteen. Nick Heidfeld ja Mark Webber olivat viime kauden flopit, mutta Minardilla he saavat uuden tilaisuuden.
Kovaa työtä tehdään ja koitetaan pärjätä, mutta Heidfeld ja Webber eivät kykene aivan riittävään vauhtiin. Mestaruussarjassa jäänee sijoille 9-11.
18#19 Skytech
Jannesky on ensimmäistä kertaa mukana F1x -sarjassa. Kokoonpanossa tingittiin, koska tallissa päädyttiin hyvin erikoiseen ratkaisuun. Tallipäällikkö Janne Skyman ajaa itse tallin ykkösautoa ja tämän suunnitelman toteuttaminen oli varsin kallista. Kalusto jolla Skyman ajaa ei siis ole kovinkaan kilpailukykyinen ja tallikaverinakin on vain sponsorirahojen takia hankittu Fairuz Fauzy.
Omaperäisellä idealla lähdetään, mutta valitettavasti ehkä perinteisempi taktiikka olisi ollut parempi. Skyman pystyy ehkä haastamaan monia talleja, mutta tallikaveri jää täysin jalkoihin. Mestaruussarjasta löytynee sijoilta 10-11.
20#21 Pro Racing
Stuba tuli mukaan vain hieman ennen kauden alkua, mutta teki varsin hyviä ratkaisuja. Tilanne näyttää uusista talleista ehkä jopa parhaimmalta. Teknisellä puolella on panostettu mahdollisuuksien mukaan. Renaultin koneilla on jo viime kaudella Red Bullin voimin todistettu, että pärjääminen on mahdollista. Kysymysmerkkinä on ehkä sarjassa "laiskamatona" tunnettu entinen alansa tähti, Bob Bell. Mikäli hänen antama panos on nykyään paremmalla tasolla, hänen työstään menestys ei jää kiinni. Kuljettajapuolellakin tilanne näyttää varsin hyvältä. Viime kaudella loukkaantumisestakin kärsinyt Romain Grosjean on napattu ykköskuljettajaksi ja välivuodella ollut suomalaispilotti Heikki Kovalainen pääsee palaamaan töihin toden teolla. Hieman mielenkiintoa herättää se mitä tarkoitusta varten Max Mosleyn sarjaan ajama Tyson Tocher palkattiin testikuljettajaksi?
Pro Racingin tilanne näytttää siis ehkä uusista talleista kaikista parhaimmalta. Vauhdillisesti voi nousta jopa parhaimmillaan Maseratin tasolle. Mestaruussarjassa taistelee sijoista 7-8.
22#23 Team Hawks
Hetken jopa näytti ettei Tepon johtama Team Hawks osallistu kauteen ollenkaan, mutta loppujenlopuksi tässä sitä ollaan. Campoksen tuotteisiin on luotettu ja John Gentryn/Chris Murphyn palkkaamisella on säästetty rahaa. Vaikea arvioida onko kehitystyöllä mahdollista korvata kalusteissa jälkeen jäämistä, mutta ainakin yksi valopilkku tiimistä löytyy. Jenson Button on kokenut ja kova kuljettaja. Tallikaveri Alex Yoong taas hankittiin vain tuomaan rahaa.
Buttonin ansiosta kamppailaan todella tiukasti Minardia ja Skytechiä vastaan. Parhaina päivinä ylletään jopa selkeästi keskikastiin asti. Mestaruussarjassa siis kamppailee sijoista 9-11.
Vs: F1 News
Hieno ennakko
Jan Buckheimer- Manageri
- Viestien lukumäärä : 1009
Ikä : 30
Registration date : 04.01.2008
Vs: F1 News
hyvä ennakko
Nick Fry- Manageri
- Viestien lukumäärä : 432
Ikä : 33
Paikkakunta : Toivakka
Registration date : 03.01.2008
Vs: F1 News
Mahtava ennakko
Luca di Montezemolo- Manageri
- Viestien lukumäärä : 990
Ikä : 33
Paikkakunta : Toivakka City
Registration date : 03.01.2008
Vs: F1 News
Todella hieno ennako:D Nyt vaa rupes pelottaa toi moottorivalinta:D
Mike Fordings- Manageri
- Viestien lukumäärä : 650
Ikä : 29
Registration date : 07.01.2008
Vs: F1 News
Hienoa tekstiä. Saa nähä miten meille sitten lopulta käy...
Tony Dewerty- Manageri
- Viestien lukumäärä : 661
Registration date : 05.01.2008
Vs: F1 News
Juu ei tosta ennakosta kenenkään kannata lannistua. Jos multa on tullut negatiivista palautetta niin näyttäkää mulle sitten närhen munat ja manageroikaa talli vaikka mestariksi ;DTony Dewerty kirjoitti:Hienoa tekstiä. Saa nähä miten meille sitten lopulta käy...
Vs: F1 News
Mahtava ennakko!! Hyvä Warquz
Stuba Stocanen- Manageri
- Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 25
Paikkakunta : Jyväskylä
Registration date : 28.01.2010
Vs: F1 News
Hamilton: Olen Felipeä nopeampi
Toyota F1 -tallin uusi kuljettaja Lewis Hamilton pesi muut Barcelonan testien toisena päivänä, ja uskoo itsevarmana yltävänsä tällä kaudella jopa mestariksi asti. Aikaisemmin Hamilton ei ole kamppaillut mestaruuksista lähinnä kalusto-ongelmien takia.
- Minulla ei ole koskaan ollut näin kilpailukykyistä autoa. Olen Felipeä nopeampi, joten hänelle en tule kaatumaan. Uskon, etä pystyn lyömään kaikki muut laudalta, brittinuorukainen uhosi.
Toyota F1 -tallissa ei ole annettu minkäänlaista etuasemaa kummallekkaan kuljettajalle. Hamilton ei myöskään ollut Barcelonan testeissä jatkuvasti Felipeä nopeampi, mutta onnistui toisena testipäivänä nakuttamaan muutaman todella upean kierroksen.
Räikkönen: Olen mukana mestaruuskamppailussa
Ensimmäiset talvitestit on nyt takana, ja Teho Teamille muutaman kauden tauon jälkeen palannut Kimi Räikkönen uskoo tällä kertaa taistelevansa Buckheimerin tallissa mestaruudesta. Talvitesteissä vauhti oli kohtuullisen lupaavaa, ja tasaisessa kärkitaistossa Kimi uskoo hyötyvänsä omasta vahvuudestaan, loistavasta kisavauhdista.
- Aika-ajoissa en ole koskaan ollut parhaimmillani. Tällä kaudella kun on tasainen pakka, niin kisassa kun ajaa kovia kierroksia, pystyy taistelemaan voitosta vaikka starttaisi lähtöruudukosta top-5:n ulkopuolelta. Tämä puoltaa ehdottomasti hyviä kisakuskeja, ja siinä piileekin minun saumani. Vaikuttaa myös siltä, että tallissa on lähdetty tosissaan kehittämään autoa, ja mestaruutta ei aiota päästää helpolla käsistä, Räikkönen kommentoi ajettuaan ensimmäiset testit uudessa tallissa.
Toyota F1 -tallin uusi kuljettaja Lewis Hamilton pesi muut Barcelonan testien toisena päivänä, ja uskoo itsevarmana yltävänsä tällä kaudella jopa mestariksi asti. Aikaisemmin Hamilton ei ole kamppaillut mestaruuksista lähinnä kalusto-ongelmien takia.
- Minulla ei ole koskaan ollut näin kilpailukykyistä autoa. Olen Felipeä nopeampi, joten hänelle en tule kaatumaan. Uskon, etä pystyn lyömään kaikki muut laudalta, brittinuorukainen uhosi.
Toyota F1 -tallissa ei ole annettu minkäänlaista etuasemaa kummallekkaan kuljettajalle. Hamilton ei myöskään ollut Barcelonan testeissä jatkuvasti Felipeä nopeampi, mutta onnistui toisena testipäivänä nakuttamaan muutaman todella upean kierroksen.
Räikkönen: Olen mukana mestaruuskamppailussa
Ensimmäiset talvitestit on nyt takana, ja Teho Teamille muutaman kauden tauon jälkeen palannut Kimi Räikkönen uskoo tällä kertaa taistelevansa Buckheimerin tallissa mestaruudesta. Talvitesteissä vauhti oli kohtuullisen lupaavaa, ja tasaisessa kärkitaistossa Kimi uskoo hyötyvänsä omasta vahvuudestaan, loistavasta kisavauhdista.
- Aika-ajoissa en ole koskaan ollut parhaimmillani. Tällä kaudella kun on tasainen pakka, niin kisassa kun ajaa kovia kierroksia, pystyy taistelemaan voitosta vaikka starttaisi lähtöruudukosta top-5:n ulkopuolelta. Tämä puoltaa ehdottomasti hyviä kisakuskeja, ja siinä piileekin minun saumani. Vaikuttaa myös siltä, että tallissa on lähdetty tosissaan kehittämään autoa, ja mestaruutta ei aiota päästää helpolla käsistä, Räikkönen kommentoi ajettuaan ensimmäiset testit uudessa tallissa.
Vs: F1 News
Schumacher: Saatamme yltää vielä kärkitaisteluun
Jo eläkeikäinen saksalaiskuski Michael Schumacher uskoo Dream Racersin mahdollisesti nousevan tällä kaudella jopa kärkitaistoon. Schumacher yllätti monet Barcelonan talvitesteissä lyömällä ensimmäisenä päivänä tallikaverinsa Christian Vietoriksen. Kukaan ei ennen talvitestejä uskonut, että Michaelilla olisi mitään jakoa tallikaveriaan vastaan.
- Moni varmasti epäili minun motivaatiotani, eikä uskonut että pystyisin oikeasti olemaan huippuvauhdissa. Noh, tietenkin se tuntuu aina mukavammalta ajaa hyvin, kun siinä samalla laittaa luun epäilijöiden kurkkuun, Schumacher kommentoi vauhtiaan.
- Olemme yllättävän korkealla jo. Täytyy muistaa, että meillä on vielä KERS kehittämättä, joten pystymme sillä mahdollisesti kirimään muita paljonkin kiinni. Sen näkee sitten, mutta saatamme yltää vielä kärkitaisteluunkin, Schumacher jatkoi enemmän tallinsa puolesta puhumalla.
Jo eläkeikäinen saksalaiskuski Michael Schumacher uskoo Dream Racersin mahdollisesti nousevan tällä kaudella jopa kärkitaistoon. Schumacher yllätti monet Barcelonan talvitesteissä lyömällä ensimmäisenä päivänä tallikaverinsa Christian Vietoriksen. Kukaan ei ennen talvitestejä uskonut, että Michaelilla olisi mitään jakoa tallikaveriaan vastaan.
- Moni varmasti epäili minun motivaatiotani, eikä uskonut että pystyisin oikeasti olemaan huippuvauhdissa. Noh, tietenkin se tuntuu aina mukavammalta ajaa hyvin, kun siinä samalla laittaa luun epäilijöiden kurkkuun, Schumacher kommentoi vauhtiaan.
- Olemme yllättävän korkealla jo. Täytyy muistaa, että meillä on vielä KERS kehittämättä, joten pystymme sillä mahdollisesti kirimään muita paljonkin kiinni. Sen näkee sitten, mutta saatamme yltää vielä kärkitaisteluunkin, Schumacher jatkoi enemmän tallinsa puolesta puhumalla.
Vs: F1 News
Kyllä se schumi ihan asiaa kertoo:D
Mike Fordings- Manageri
- Viestien lukumäärä : 650
Ikä : 29
Registration date : 07.01.2008
Vs: F1 News
Clarkson: Hamilton on floppi
Toyota F1 -tallista Lewis Hamiltonin tieltä poistumaan joutunut "Kollesin oma poika" John Clarkson piikitteli haastattelussaan Hamiltonia melko rajusti. Clarkson menetti paikkansa Hamiltonin edessä, ja lähti sitä myöten lainalle Teho Team Racingiin. Teho Teamissa hän on ajanut varsin vakuuttavan alkukauden Räikkösen "kakkoskuljettajana".
- Lewis vei minun paikkani. Hoitaako hän hommat paremmin?, Clarkson käski jokaisen kysyä itseltään.
Ensimmäisessä kilpailussa Bahrainissa Hamilton nappasi loppukisan nousullaan 1 pisteen. Australiassa hän tyri viimeisillä kierroksilla johtoasemansa, ja jäi kokonaan ilman pisteitä.
- Hän on kuitenkin ajanut jo pitkään tässä sarjassa mukana. Silloin minun mielestäni voin täysin oikeutetusti sanoa, että tuollaisia virheitä ei jokainen kuljettaja tee. Hamilton on ollut täysi floppi, Clarkson jatkoi piikittelyään.
Hamilton itse oli luonnollisesti kilpailun jälkeen todella pettynyt, ja ei erityisemmin innostunut kuullessaan että kanssakilpailijat ovat haukkuneet häntä avoimesti.
- En tiedä minkä takia hän katsoi oikeudekseen tulla haukkumaan minua. Ilmeisesti hän pitää sitä minun syynä, ettei hän ole enää Toyotan kuljettajistossa. Tiedän ajaneeni huonosti tähän mennessä. Positiivinen asia on se, että vauhti on kuitenkin ollut kunnossa ja näistä sijoista ei voi kun parantaa, Hamilton kommentoi tilannetta.
Toyota F1 -tallista Lewis Hamiltonin tieltä poistumaan joutunut "Kollesin oma poika" John Clarkson piikitteli haastattelussaan Hamiltonia melko rajusti. Clarkson menetti paikkansa Hamiltonin edessä, ja lähti sitä myöten lainalle Teho Team Racingiin. Teho Teamissa hän on ajanut varsin vakuuttavan alkukauden Räikkösen "kakkoskuljettajana".
- Lewis vei minun paikkani. Hoitaako hän hommat paremmin?, Clarkson käski jokaisen kysyä itseltään.
Ensimmäisessä kilpailussa Bahrainissa Hamilton nappasi loppukisan nousullaan 1 pisteen. Australiassa hän tyri viimeisillä kierroksilla johtoasemansa, ja jäi kokonaan ilman pisteitä.
- Hän on kuitenkin ajanut jo pitkään tässä sarjassa mukana. Silloin minun mielestäni voin täysin oikeutetusti sanoa, että tuollaisia virheitä ei jokainen kuljettaja tee. Hamilton on ollut täysi floppi, Clarkson jatkoi piikittelyään.
Hamilton itse oli luonnollisesti kilpailun jälkeen todella pettynyt, ja ei erityisemmin innostunut kuullessaan että kanssakilpailijat ovat haukkuneet häntä avoimesti.
- En tiedä minkä takia hän katsoi oikeudekseen tulla haukkumaan minua. Ilmeisesti hän pitää sitä minun syynä, ettei hän ole enää Toyotan kuljettajistossa. Tiedän ajaneeni huonosti tähän mennessä. Positiivinen asia on se, että vauhti on kuitenkin ollut kunnossa ja näistä sijoista ei voi kun parantaa, Hamilton kommentoi tilannetta.
Vs: F1 News
Sarja kaatumassa?
Suosta jo kertaalleen Manager X:n kuninkuussarja Formula X on mahdollisesti tällä kertaa kaatumassa kokonaan. Sarja on ollut jo pitkään epäaktiivisena, ja vaikuttaa siltä että tällä kertaa tilannetta ei saada korjattua. Päällimmäisin syy on se, että sarjan johtoporras on jo alustavasti sanoutunut irti sarjan ylläpitämisesta, ja uutta hallitusta ei ole ainakaan toistaiseksi saatu vielä mistään kasaan.
Pitkään sarjaa pyörittämässä ollut Warquz on myöntänyt avoimesti haastattelussa, että sarjan kaatuminen vaikuttaa hyvin todennäköiseltä.
- Kertaalleenhan tämä on jo suosta nostettu, ja uutta alkua yritettiin. Hetken aikaa se vaikuttikin onnistuneelta, mutta sitten tuli (taas) jotain vastaan. Tällä kertaa minulla on sellainen fiilis, että on parempi kuopata koko homma, kun ruveta vetämään sarjaa puolivaloilla, Warquz kommentoi.
Monia varmasti kiinnostaa se mikä sitten on koko Manager X:n tulevaisuus, ja tällä hetkellä vaikuttaa siltä että itseasiassa Manager X:llä ei minkäänlaista tulevaisuutta olisikaan edessä.
- Ei tässä mistään tulevaisuudesta kannata puhua. Jos ja oikeastaan kun Formula X sarja hajoaa, niin eiköhän se ole valitettavasti tämän tarun loppu, Warquz jatkoi tulevaisuuteen liittyen.
Suosta jo kertaalleen Manager X:n kuninkuussarja Formula X on mahdollisesti tällä kertaa kaatumassa kokonaan. Sarja on ollut jo pitkään epäaktiivisena, ja vaikuttaa siltä että tällä kertaa tilannetta ei saada korjattua. Päällimmäisin syy on se, että sarjan johtoporras on jo alustavasti sanoutunut irti sarjan ylläpitämisesta, ja uutta hallitusta ei ole ainakaan toistaiseksi saatu vielä mistään kasaan.
Pitkään sarjaa pyörittämässä ollut Warquz on myöntänyt avoimesti haastattelussa, että sarjan kaatuminen vaikuttaa hyvin todennäköiseltä.
- Kertaalleenhan tämä on jo suosta nostettu, ja uutta alkua yritettiin. Hetken aikaa se vaikuttikin onnistuneelta, mutta sitten tuli (taas) jotain vastaan. Tällä kertaa minulla on sellainen fiilis, että on parempi kuopata koko homma, kun ruveta vetämään sarjaa puolivaloilla, Warquz kommentoi.
Monia varmasti kiinnostaa se mikä sitten on koko Manager X:n tulevaisuus, ja tällä hetkellä vaikuttaa siltä että itseasiassa Manager X:llä ei minkäänlaista tulevaisuutta olisikaan edessä.
- Ei tässä mistään tulevaisuudesta kannata puhua. Jos ja oikeastaan kun Formula X sarja hajoaa, niin eiköhän se ole valitettavasti tämän tarun loppu, Warquz jatkoi tulevaisuuteen liittyen.
Vs: F1 News
harmin paikka ei voi mtn no kiitokset näistä kausista
Jan Buckheimer- Manageri
- Viestien lukumäärä : 1009
Ikä : 30
Registration date : 04.01.2008
Vs: F1 News
Eih kiitos Warquz kuluneista vuosista tämän kaikkien aikojen parhaan formulamanagerin parissa!! Oli mukavaa olla kattomassa sarjan kehitystä ihan alusta asti. Hyvät jatkot, Tony kiittää, kumartaa & poistuu takavasemmalle...
Tony Dewerty- Manageri
- Viestien lukumäärä : 661
Registration date : 05.01.2008
Vs: F1 News
Joo, kiitos kaikille, en olisi varmasti pitänyt näin pitkään manageria pystyssä jos mulla ei olis ollut niin upeaa ja aktiivista manageriryhmää (: vanhoja aikoja voi muistaa kyllä todella hyvällä. Ja onhan tätä pitkään rakennettu, sieltä vuoden 2007 syyskuusta asti eli melkein 3 vuotta
Se on pitkä aika, ja välillä ehti jo kyllästyäkkin. Niiden kyllästymisten jälkeen onkin helppo tietää että tällä kertaa kyse ei ole samanlaisesta kyllästymisestä, vaan nyt on sellainen tilanne että sarja todellakin on parempi lopettaa.
Mielestäni asiat on paremmin näin, kuin että ajettaisiin 1 kilpailu kuukaudessa ja nekin väkisin vääntämällä ajatettuja. Mielummin jätetään Manager X:stä sellainen muisto, että se oli aktiivinen myös ylläpidon osalta. Muistan kun joskus ajatin melkein joka päivä jotain tapahtumia. Sillon kun oli pystyssä F1-, GP2-, DTM ja MotoGP-sarjat. Sitä voi jo kutsua jonkinmoiseksi omistautumiseksi Nyt sellaiseen ei kuitenkaan enää rahkeet riitä kuin sillon pikkupoikana (12v), joten on aika lopettaa.
Manageri ei missään vaiheessa ole ollut minulle mikään riesa, vaan loistavaa ja mielenkiintoista ajanvietettä.
Vielä kerran KIITOS KAIKILLE joskus Manager X:ää pelanneille. Ja erityiskiitokset näille "vakioporukoille", jotka ovat olleet mukana jo sen 2-3 vuotta.
Se on pitkä aika, ja välillä ehti jo kyllästyäkkin. Niiden kyllästymisten jälkeen onkin helppo tietää että tällä kertaa kyse ei ole samanlaisesta kyllästymisestä, vaan nyt on sellainen tilanne että sarja todellakin on parempi lopettaa.
Mielestäni asiat on paremmin näin, kuin että ajettaisiin 1 kilpailu kuukaudessa ja nekin väkisin vääntämällä ajatettuja. Mielummin jätetään Manager X:stä sellainen muisto, että se oli aktiivinen myös ylläpidon osalta. Muistan kun joskus ajatin melkein joka päivä jotain tapahtumia. Sillon kun oli pystyssä F1-, GP2-, DTM ja MotoGP-sarjat. Sitä voi jo kutsua jonkinmoiseksi omistautumiseksi Nyt sellaiseen ei kuitenkaan enää rahkeet riitä kuin sillon pikkupoikana (12v), joten on aika lopettaa.
Manageri ei missään vaiheessa ole ollut minulle mikään riesa, vaan loistavaa ja mielenkiintoista ajanvietettä.
Vielä kerran KIITOS KAIKILLE joskus Manager X:ää pelanneille. Ja erityiskiitokset näille "vakioporukoille", jotka ovat olleet mukana jo sen 2-3 vuotta.
Vs: F1 News
No voih mut KIITOKSET Warquzille on ollut mahtavaa olla ihan alusta asti mukana ja olla kehittämässä peliä eteenpäin mutta siin oot oikeassa et elämäs pitää olla muutakin kuin managerin pyöritystä KIITOKSET VAAN KAIKILLE tämä oli paras manageri ikinä missä mukana oon ollu
Luca di Montezemolo- Manageri
- Viestien lukumäärä : 990
Ikä : 33
Paikkakunta : Toivakka City
Registration date : 03.01.2008
Vs: F1 News
Rupee kyl tuntumaan että ainakun tuun johonkin manageriin mukaan niin sit se loppuu. NO mut ei voi mitään! ISOT KIITOKSET Warquzille!!!! Warquz on
Stuba Stocanen- Manageri
- Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 25
Paikkakunta : Jyväskylä
Registration date : 28.01.2010
Vs: F1 News
Heh, must tuntuu että näiden foorumimanagereiden kulta-aika on muutenkin nyt ohi ei enää löydy oikeen aktiivisia ylläpitäjiä eikä managereitakaan. Jossakin välissä oli kumpaakin lajia paljon enemmän (:Stuba Stocanen kirjoitti:Rupee kyl tuntumaan että ainakun tuun johonkin manageriin mukaan niin sit se loppuu. NO mut ei voi mitään! ISOT KIITOKSET Warquzille!!!! Warquz on
Manager X :: Formula X :: Media :: Vanhat Lehdistöt :: Lehdistö 2010
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa