FX News
+3
Luca di Montezemolo
Jan Buckheimer
warquz
7 posters
Sivu 1 / 2 • 1, 2
FX News
Manager X palaamassa
Manager X on palaamassa entistäkin parempana uuden Platinum-version myötä. Päivityksiä tehdään hyvään tahtiin, ja osallistujia odotetaan liittyvän lähiaikoina rinkiin lisää. Mikäli osallistujia tulee riittävästi mukaan lähiaikoina saadaan luultavasti varaukset aloitettua melko nopeasti.
Kärsivällisyyttä kaikille
Manager X on palaamassa entistäkin parempana uuden Platinum-version myötä. Päivityksiä tehdään hyvään tahtiin, ja osallistujia odotetaan liittyvän lähiaikoina rinkiin lisää. Mikäli osallistujia tulee riittävästi mukaan lähiaikoina saadaan luultavasti varaukset aloitettua melko nopeasti.
Kärsivällisyyttä kaikille
Viimeinen muokkaaja, warquz pvm Ma 4 Loka 2010 - 19:44, muokattu 1 kertaa
Vs: FX News
Kilpailukalenteri julkistettu
Talvitestit:
Espanja, Barcelona
Italia, Monza
Australia, Melbourne
Kilpailut/Yleistestit:
Australia, Melbourne
Argentiina, Buenos Aires
Espanja, Barcelona
San Marino, Imola
San Marino, Imola (testit)
Kanada, Montreal
Monaco, Monte-Carlo
Ranska, Magny-Cours
Iso-Britannia, Silverstone
Iso-Britannia, Silverstone (testit)
Itävalta, Spielberg
Saksa, Hockenheim
Unkari, Budapest
Belgia, Spa
Belgia, Spa (testit)
Italia, Monza
Saksa, Nürburg
Japani, Suzuka
Brasilia, Interlagos
Talvitestit:
Espanja, Barcelona
Italia, Monza
Australia, Melbourne
Kilpailut/Yleistestit:
Australia, Melbourne
Argentiina, Buenos Aires
Espanja, Barcelona
San Marino, Imola
San Marino, Imola (testit)
Kanada, Montreal
Monaco, Monte-Carlo
Ranska, Magny-Cours
Iso-Britannia, Silverstone
Iso-Britannia, Silverstone (testit)
Itävalta, Spielberg
Saksa, Hockenheim
Unkari, Budapest
Belgia, Spa
Belgia, Spa (testit)
Italia, Monza
Saksa, Nürburg
Japani, Suzuka
Brasilia, Interlagos
Vs: FX News
taitaa olla argentiina ja itävallan gp:t olla ekaa kertaa?
Jan Buckheimer- Manageri
- Viestien lukumäärä : 1009
Ikä : 30
Registration date : 04.01.2008
Vs: FX News
Jooh, vanhoja tilastojahan ei enää katsella, koska peli alkaa ns. alusta, mutta kyllä on. Peli on jokatapauksessa vaihtunut eli radat ovat joiltakin osaltaan erilaisia. Eli siis esimerkiksi se Belgia, Spa rata jolla aikanaan Manager X:ssä huristeltiin, niin ei ole täysin vastaava kuin millä nyt huristellaan.Jan Buckheimer kirjoitti:taitaa olla argentiina ja itävallan gp:t olla ekaa kertaa?
Toivottavasti toi kalenteri kuitenkin kelpaa, koska en aio enää muuttaa sitä AINAKAAN täksi kaudeksi (:
Vs: FX News
F1 News julkisti kauden 2010 "unelmakokoonpanon"
Varauslistat on julkistettu ja F1 News testasi heti kuinka kalliiksi tulisi ns. unelmakokoonpano. Tulos oli kova, vaikka ottaisi itselleen parhaimman mahdollisen sponsorin (Santander) jäisi rahaa puuttumaan vielä 52milj€ joka on sitäpaitsi liian suuri summa lainattavaksi. Unelmakokoonpanoon ei ole laskettu testikuljettajaa. Tässä se nyt on:
Tallipäällikkö: Ross Brawn
Markkinoiden kallein tallipäällikkö on 25milj€ palkkaa vetävä Ross Brawn. Rahalle saa kuitenkin varmasti vastinetta, Brawn on alansa ammattilainen. Asiantuntijoidemme arvion mukaan Brawn on korkeimman hinnan vastineeksi myös paras tarjolla oleva tallipäällikkö.
Suunnittelijat: Adrian Newey, Mike Gascoyne ja Pat Symonds
Tämän hetken kallein suunnittelijakolmikko yhteishintaan 58milj€. Tälläkin osa-alueella rahalla saa myös laatua. Saako sillä kuitenkaan parasta mahdollista laatua? Sitä on vaikea arvioida, sillä suunnittelijoita on todella suuri joukko, mutta asiantuntijamme arvioivat että tämä kolmikko on kaikista paras. Aldo Costa ja Nicolas Tombazis nimettiin kovimmiksi haastajiksi, muttei kumpikaan heistäkään kuitenkaan yltänyt samalle tasolle.
Moottorit: Ferrari
Ferrarin myllyt maksavat 70milj€. Arviolta ne ovat 5hv Mercedeksen koneita jäljessä, mutta ottavat niskalenkin puolestaan luotettavuudessa. Ferrari on myös vuodesta toiseen ollut takuuvarma valinta, joten arviot tuskin heittävät kovinkaan pahasti. Asiantuntijamme ovat valmiita uskomaan, että Ferrari tarjoaa tällä hetkellä markkinoiden parhaat koneet.
Öljyt: Shell
Nyt asiat menevät taas astetta monimutkaisemmiksi. Shellin öljyt nimittäin jäävät tehon tuottavuudeltaan Mobilin öljyjä huonommiksi, mutta luotettavuudessa ne ovat selkeästi edellä. Jos kuitenkin valitsee Ferrarin moottorit, onko tärkeää panostaa öljyissäkin luotettavuuteen, vai pitäisikö valita parhaat tehon tuottajat? Monimutkaista laskentaa, mutta jos öljyjä verrataan puhtaasti toisiinsa, Shell tarjoaa niistä parhaimmat.
Renkaat: Bridgestone
Kerrankin tulee osa-alue jossa ei yhdenkään asiantuntijan mielestä ole epäselvyyksiä. Vaikka julkistetut tasot ovatkin vain arvioita, jokainen on valmis uskomaan, että markkinoiden kallein, Bridgestone, tuo myös markkinoiden parhaat kumit. Kovin haastaja on Michelin, mutta tänä vuonna se ei yltänyt Bridgestonen tasolle.
Kuljettajat: Kimi Räikkönen ja Michael Schumacher
Tästäkin asiasta asiantuntijamme ovat melko yksimielisiä. Räikkönen-Schumacher on tuskin paras mahdollinen kuljettajakaksikko. Räikkönen saattaa olla kuljettajista paras valinta, mutta vanha ja piskuinen Schumacher tuskin enää yltää parhaiden vuosiensa tasolle. Schumacher on kuitenkin edelleen ekspertti auton kehitystyössä ja säätötyössä, joten hänestä saattaisi olla suurtakin apua nuoren ja kokemattoman kuljettajan rinnalla. Räikkönen kykenee kuitenkin itsekkin hoitamaan kehitystyötä ja säätötyötä mallikelpoisesti, joten hänen aisaparikseen asiantuntijat valitsisivat joko Fernando Alonson taikka Lewis Hamiltonin.
Toivottavasti tämä uutispaketti syvensi teitä hieman kokoonpanojen saloihin. Monessakin kohtaa ratkaisee siis erinäiset asiat, joten varsinaista unelmakokoonpanoa on vaikea millään tavoin rakentaa. Riippuu kuka pitää unelmakokoonpanona mahdollisimman tehokasta ja kuka mahdollisimman luotettavaa kokoonpanoa. Pääasiassa kuitenkin rahalla saa parasta, ainakin asiantuntijoidemme mukaan.
Varauslistat on julkistettu ja F1 News testasi heti kuinka kalliiksi tulisi ns. unelmakokoonpano. Tulos oli kova, vaikka ottaisi itselleen parhaimman mahdollisen sponsorin (Santander) jäisi rahaa puuttumaan vielä 52milj€ joka on sitäpaitsi liian suuri summa lainattavaksi. Unelmakokoonpanoon ei ole laskettu testikuljettajaa. Tässä se nyt on:
Tallipäällikkö: Ross Brawn
Markkinoiden kallein tallipäällikkö on 25milj€ palkkaa vetävä Ross Brawn. Rahalle saa kuitenkin varmasti vastinetta, Brawn on alansa ammattilainen. Asiantuntijoidemme arvion mukaan Brawn on korkeimman hinnan vastineeksi myös paras tarjolla oleva tallipäällikkö.
Suunnittelijat: Adrian Newey, Mike Gascoyne ja Pat Symonds
Tämän hetken kallein suunnittelijakolmikko yhteishintaan 58milj€. Tälläkin osa-alueella rahalla saa myös laatua. Saako sillä kuitenkaan parasta mahdollista laatua? Sitä on vaikea arvioida, sillä suunnittelijoita on todella suuri joukko, mutta asiantuntijamme arvioivat että tämä kolmikko on kaikista paras. Aldo Costa ja Nicolas Tombazis nimettiin kovimmiksi haastajiksi, muttei kumpikaan heistäkään kuitenkaan yltänyt samalle tasolle.
Moottorit: Ferrari
Ferrarin myllyt maksavat 70milj€. Arviolta ne ovat 5hv Mercedeksen koneita jäljessä, mutta ottavat niskalenkin puolestaan luotettavuudessa. Ferrari on myös vuodesta toiseen ollut takuuvarma valinta, joten arviot tuskin heittävät kovinkaan pahasti. Asiantuntijamme ovat valmiita uskomaan, että Ferrari tarjoaa tällä hetkellä markkinoiden parhaat koneet.
Öljyt: Shell
Nyt asiat menevät taas astetta monimutkaisemmiksi. Shellin öljyt nimittäin jäävät tehon tuottavuudeltaan Mobilin öljyjä huonommiksi, mutta luotettavuudessa ne ovat selkeästi edellä. Jos kuitenkin valitsee Ferrarin moottorit, onko tärkeää panostaa öljyissäkin luotettavuuteen, vai pitäisikö valita parhaat tehon tuottajat? Monimutkaista laskentaa, mutta jos öljyjä verrataan puhtaasti toisiinsa, Shell tarjoaa niistä parhaimmat.
Renkaat: Bridgestone
Kerrankin tulee osa-alue jossa ei yhdenkään asiantuntijan mielestä ole epäselvyyksiä. Vaikka julkistetut tasot ovatkin vain arvioita, jokainen on valmis uskomaan, että markkinoiden kallein, Bridgestone, tuo myös markkinoiden parhaat kumit. Kovin haastaja on Michelin, mutta tänä vuonna se ei yltänyt Bridgestonen tasolle.
Kuljettajat: Kimi Räikkönen ja Michael Schumacher
Tästäkin asiasta asiantuntijamme ovat melko yksimielisiä. Räikkönen-Schumacher on tuskin paras mahdollinen kuljettajakaksikko. Räikkönen saattaa olla kuljettajista paras valinta, mutta vanha ja piskuinen Schumacher tuskin enää yltää parhaiden vuosiensa tasolle. Schumacher on kuitenkin edelleen ekspertti auton kehitystyössä ja säätötyössä, joten hänestä saattaisi olla suurtakin apua nuoren ja kokemattoman kuljettajan rinnalla. Räikkönen kykenee kuitenkin itsekkin hoitamaan kehitystyötä ja säätötyötä mallikelpoisesti, joten hänen aisaparikseen asiantuntijat valitsisivat joko Fernando Alonson taikka Lewis Hamiltonin.
Toivottavasti tämä uutispaketti syvensi teitä hieman kokoonpanojen saloihin. Monessakin kohtaa ratkaisee siis erinäiset asiat, joten varsinaista unelmakokoonpanoa on vaikea millään tavoin rakentaa. Riippuu kuka pitää unelmakokoonpanona mahdollisimman tehokasta ja kuka mahdollisimman luotettavaa kokoonpanoa. Pääasiassa kuitenkin rahalla saa parasta, ainakin asiantuntijoidemme mukaan.
Vs: FX News
Autojen numerot julkistettu
Ensimmäisellä kaudella autojen numerot jaettiin liittymisjärjestyksen mukaan. Ensimmäisenä liittyneelle tallille numerot 1 ja 2, viimeiseksi liittyneelle tallille puolestaan 22, 23. Tässä ovat kauden 2010 autojen numerot kokonaisuudessaan:
1#2 Reindeer GP
3#4 Teho Team Racing
5#6 Maserati Racing
7#8 Red Bull Racing Team
9#10 SupFor
11#12 Stoca Racing Team
14#15 Dream Racers
16#17 Team QS
18#19 Racing Matikainen
20#21 FryRaceFormula 1
22#23 Super Ajuri
Ensimmäisellä kaudella autojen numerot jaettiin liittymisjärjestyksen mukaan. Ensimmäisenä liittyneelle tallille numerot 1 ja 2, viimeiseksi liittyneelle tallille puolestaan 22, 23. Tässä ovat kauden 2010 autojen numerot kokonaisuudessaan:
1#2 Reindeer GP
3#4 Teho Team Racing
5#6 Maserati Racing
7#8 Red Bull Racing Team
9#10 SupFor
11#12 Stoca Racing Team
14#15 Dream Racers
16#17 Team QS
18#19 Racing Matikainen
20#21 FryRaceFormula 1
22#23 Super Ajuri
Vs: FX News
Mahtava ennakko
Luca di Montezemolo- Manageri
- Viestien lukumäärä : 990
Ikä : 33
Paikkakunta : Toivakka City
Registration date : 03.01.2008
Vs: FX News
todella hieno ennakko (:
Jan Buckheimer- Manageri
- Viestien lukumäärä : 1009
Ikä : 30
Registration date : 04.01.2008
Vs: FX News
onnittelut ennakkosta hyv oli :=)
Nick Fry- Manageri
- Viestien lukumäärä : 432
Ikä : 33
Paikkakunta : Toivakka
Registration date : 03.01.2008
Vs: FX News
Kerrassaan upea ennakko ! (:
Matikainen.M- Manageri
- Viestien lukumäärä : 73
Ikä : 29
Registration date : 25.09.2010
Vs: FX News
.... sanattomaks jäi
Stuba Stocanen- Manageri
- Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 25
Paikkakunta : Jyväskylä
Registration date : 28.01.2010
Vs: FX News
Tallikaverukset vertailussa
Manager X on tehnyt paluunsa, ja Formula X sarja on saatu käyntiin hyvässä tahdissa. Kahdet ensimmäiset talvitestitkin on jo ajettu, joten on hyvä aika syventyä tallien kuljettajatilanteisiin. Tallikaverukset ovat aina keskenään kilpailuasemassa, ja on mielenkiintoista pohtia millainen kuljettajatilanne on milläkin tallilla.
Alguersuari .vs. Marques
Reindeer GP:n kuljettajakaksikosta on helppo poimia parempi. Alguersuari on nuori, potentiaalinen, ja jo nykyisellään melko hyvä kuljettaja, kun taas Marquesin nuoruuden vuodet on jo eletty, eikä vauhti ole siltikään päätä huimaava. En usko, että Marques pystyy kauden aikana missään vaiheessa lyömään kapuloita Alguersuarin rattaisiin. Alguersuari on selkeä ykköskuljettaja, eikä Marquesille jää mahdollisuuksia.
Alonso .vs. Webber
Ennen ensimmäisiä testejä olisi voinut lähes varmasti tuomita Webberin häviämään Alonsolle, mutta heti ensimmäisten testien jälkeen saikin pohtia asiaa uudelleen. Webber kellotti koko testipäivän nopeimman ajan, ja vaikka Alonso olikin toiseksi nopein, niin silti kuljettajien välinen järjestys oli "väärä". Uskon kuitenkin vakaasti siihen, että Alonso on kaksikosta nopeampi, vaikka Webber pystyykin laittamaan kampoihin. Alonso tulee olemaan nopeampi suurimman osan kaudesta, mutta ei aina.
Barrichello .vs. Pantano
Kummatkin kuljettajista ovat kokeneita ja varmoja, mutta silti heissä on suuri ero. Barrichello pystyy vastaamaan vauhdillaan edes jotenkuten kärkiporukoille, kun taas Pantano lukeutuu ehdottomasti sarjan huonoimpien kuljettajien joukkoon. Kehittymistäkään kummaltakaan kuljettajalta ei kannata toivoa, koska ikää on jo plakkarissa reilusti. Barrichello vienee kauden jokaisen keskinäisen mittelön. Ties vaikka hyvin pian Maserati alkaisi jo selkeästi suosimaan häntä.
Hamilton .vs. Kubica
Tilanne on melko sama kuin Alonsolla ja Webberillä. Ennen kauden alkua kaikki olisivat laittaneet rahansa likoon Hamiltonin puolesta, mutta tähän mennessä Kubica on pessyt hänet kummassakin testisessiossa. Oma mielipiteeni on se, että Kubica pärjää aika-ajoissa paremmin, mutta Hamilton on parempi kilpailukuljettaja. Mikäli Kubica pystyy ajamaan todella häikäiseviä suorituksia aika-ajoissa, on hänellä täydet mahdollisuudet sijoittua kuitenkin myös kilpailuissa paremmin. Todella tasainen kuljettajakaksikko.
Rosberg .vs. Senna
Rosberg kuuluu ehdottomasti kärkikuljettajien joukkoon, Senna taas enemmänkin keskikastiin. Tuurilla Senna saattaa pystyä joissakin satunnaisissa kilpailuissa haastamaan Rosbergia, mutta pääasiassa saksalainen on aina askeleen edellä. Suurta kehittymistä tuskin kummassakaan kuljettajassa tulee tapahtumaan, mutta ikäloppu ei ole kumpikaan.
Massa .vs. Sutil
Felipe Massa on sarjan paras aika-ajaja, joten Sutil tulee sillä osa-alueella ottamaan pahasti takkiin. Pitkässä kisavedossa Massa ei kuitenkaan lähes koskaan pysty tekemään ihmeellisiä suorituksia, ja on usein muutenkin epävarma kuljettaja, joten kisoissa kaksikko saattaa käydä tasaisiakin kamppailuja. Felipen loistavat aika-ajosuoritukset tulevat kuitenkin ratkaisemaan keskinäisen kamppailun voiton brasilialaiselle.
Vietoris .vs. Bianchi
Kaksi suurta tulevaisuuden lupausta, tallikaveruksina. Terve kilpailuasetelma on siis kokoajan käsillä, ja se auttanee heitä puristamaan itsestään vielä enemmän irti. Ajovarmuus kummallakin on kuitenkin melko heikko, joten täytyy toivoa että nuorukaisten päät pysyvät kasassa. Kehitystä tulee varmasti tapahtumaan jo tämänkin kauden edetessä, mutta mestareita heistä ei voi vielä leipoa. Vietoris on tasoltaan piirun verran parempi ja kypsempi, mutta voitot keskinäisissä kamppailuissa jakautunevat aikalailla 50-50.
Karthikeyan .vs. Fauzy
Sponsorirahaa tulee, sponsorirahaa ropisee. Nämä kaksi maksavat kuljettajapaikastaan maltaita, mutta eivät todellakaan ole mitään taitureita. Fauzy lienee kaksikosta hieman nopeampi, ja tulee luultavasti viemään suurimman osan kamppailuista, mutta suurta eroa heidän välillään ei ole. Vaikea uskoa, että ensi kaudella ovat edes välttämättä mukana sarjassa. Aika näyttää.
Räikkönen .vs. Mäki
Tämän parivaljakon arvojärjestys lienee kaikille selvä. Mika Mäellä saattaa vielä mahdollisesti olla hyvä tulevaisuus, mutta tällä kaudella turpaan tulee niin että tukka lähtee. Kimi on sarjan paras kilpailukuljettaja, ja vaikka ei ole aika-ajajana mestari, on silti selkeästi Mäkeä parempi. Räikkönen voittaa, aina kun maaliin asti selviää.
Vettel .vs. Kovalainen
Kovalainen on melko hyvä kuljettaja, mutta tällaista tallikaveria vastaan ei tule riittämään, ei läheskään. Vettel ei ole vielä edes kehittynyt parhaalle tasolleen, mutta on silti yksi sarjan parhaista kuljettajista. Hän ei ole heikko aika-ajoissa, eikä myöskään kilpailussa. Vettel on jopa yksi mestariehdokkaista. Tämän kaksikon väliset taistelut tulevat olemaan tylsää katseltavaa. Jos Heikki joskus sattuu edelle, niin tilanne lienee melko nopeasti korjattu.
Sato .vs. Yamamoto
Kokeneita japanilaisia, kumpikin mielenkiintoinen nimi. Heistä kuitenkin ainoastaan toinen on täysverinen kilpailija. Yamamoto on tylsä ja kaikinpuolin huono kuljettaja. Onneksi sarjassa on muitakin huonoja, jotta Yamamotolla on haastajia. Sato on kuitenkin kaikinpuolin kelpo kuljettaja. Ajotyyliltään Sato on aggressiivinen, joten jos Super Ajurin ajokki saadaan kulkemaan, niin hän ei pelkää haastaa ketään. Sato vienee kaikki keskinäiset mittelöt.
Manager X on tehnyt paluunsa, ja Formula X sarja on saatu käyntiin hyvässä tahdissa. Kahdet ensimmäiset talvitestitkin on jo ajettu, joten on hyvä aika syventyä tallien kuljettajatilanteisiin. Tallikaverukset ovat aina keskenään kilpailuasemassa, ja on mielenkiintoista pohtia millainen kuljettajatilanne on milläkin tallilla.
Alguersuari .vs. Marques
Reindeer GP:n kuljettajakaksikosta on helppo poimia parempi. Alguersuari on nuori, potentiaalinen, ja jo nykyisellään melko hyvä kuljettaja, kun taas Marquesin nuoruuden vuodet on jo eletty, eikä vauhti ole siltikään päätä huimaava. En usko, että Marques pystyy kauden aikana missään vaiheessa lyömään kapuloita Alguersuarin rattaisiin. Alguersuari on selkeä ykköskuljettaja, eikä Marquesille jää mahdollisuuksia.
Alonso .vs. Webber
Ennen ensimmäisiä testejä olisi voinut lähes varmasti tuomita Webberin häviämään Alonsolle, mutta heti ensimmäisten testien jälkeen saikin pohtia asiaa uudelleen. Webber kellotti koko testipäivän nopeimman ajan, ja vaikka Alonso olikin toiseksi nopein, niin silti kuljettajien välinen järjestys oli "väärä". Uskon kuitenkin vakaasti siihen, että Alonso on kaksikosta nopeampi, vaikka Webber pystyykin laittamaan kampoihin. Alonso tulee olemaan nopeampi suurimman osan kaudesta, mutta ei aina.
Barrichello .vs. Pantano
Kummatkin kuljettajista ovat kokeneita ja varmoja, mutta silti heissä on suuri ero. Barrichello pystyy vastaamaan vauhdillaan edes jotenkuten kärkiporukoille, kun taas Pantano lukeutuu ehdottomasti sarjan huonoimpien kuljettajien joukkoon. Kehittymistäkään kummaltakaan kuljettajalta ei kannata toivoa, koska ikää on jo plakkarissa reilusti. Barrichello vienee kauden jokaisen keskinäisen mittelön. Ties vaikka hyvin pian Maserati alkaisi jo selkeästi suosimaan häntä.
Hamilton .vs. Kubica
Tilanne on melko sama kuin Alonsolla ja Webberillä. Ennen kauden alkua kaikki olisivat laittaneet rahansa likoon Hamiltonin puolesta, mutta tähän mennessä Kubica on pessyt hänet kummassakin testisessiossa. Oma mielipiteeni on se, että Kubica pärjää aika-ajoissa paremmin, mutta Hamilton on parempi kilpailukuljettaja. Mikäli Kubica pystyy ajamaan todella häikäiseviä suorituksia aika-ajoissa, on hänellä täydet mahdollisuudet sijoittua kuitenkin myös kilpailuissa paremmin. Todella tasainen kuljettajakaksikko.
Rosberg .vs. Senna
Rosberg kuuluu ehdottomasti kärkikuljettajien joukkoon, Senna taas enemmänkin keskikastiin. Tuurilla Senna saattaa pystyä joissakin satunnaisissa kilpailuissa haastamaan Rosbergia, mutta pääasiassa saksalainen on aina askeleen edellä. Suurta kehittymistä tuskin kummassakaan kuljettajassa tulee tapahtumaan, mutta ikäloppu ei ole kumpikaan.
Massa .vs. Sutil
Felipe Massa on sarjan paras aika-ajaja, joten Sutil tulee sillä osa-alueella ottamaan pahasti takkiin. Pitkässä kisavedossa Massa ei kuitenkaan lähes koskaan pysty tekemään ihmeellisiä suorituksia, ja on usein muutenkin epävarma kuljettaja, joten kisoissa kaksikko saattaa käydä tasaisiakin kamppailuja. Felipen loistavat aika-ajosuoritukset tulevat kuitenkin ratkaisemaan keskinäisen kamppailun voiton brasilialaiselle.
Vietoris .vs. Bianchi
Kaksi suurta tulevaisuuden lupausta, tallikaveruksina. Terve kilpailuasetelma on siis kokoajan käsillä, ja se auttanee heitä puristamaan itsestään vielä enemmän irti. Ajovarmuus kummallakin on kuitenkin melko heikko, joten täytyy toivoa että nuorukaisten päät pysyvät kasassa. Kehitystä tulee varmasti tapahtumaan jo tämänkin kauden edetessä, mutta mestareita heistä ei voi vielä leipoa. Vietoris on tasoltaan piirun verran parempi ja kypsempi, mutta voitot keskinäisissä kamppailuissa jakautunevat aikalailla 50-50.
Karthikeyan .vs. Fauzy
Sponsorirahaa tulee, sponsorirahaa ropisee. Nämä kaksi maksavat kuljettajapaikastaan maltaita, mutta eivät todellakaan ole mitään taitureita. Fauzy lienee kaksikosta hieman nopeampi, ja tulee luultavasti viemään suurimman osan kamppailuista, mutta suurta eroa heidän välillään ei ole. Vaikea uskoa, että ensi kaudella ovat edes välttämättä mukana sarjassa. Aika näyttää.
Räikkönen .vs. Mäki
Tämän parivaljakon arvojärjestys lienee kaikille selvä. Mika Mäellä saattaa vielä mahdollisesti olla hyvä tulevaisuus, mutta tällä kaudella turpaan tulee niin että tukka lähtee. Kimi on sarjan paras kilpailukuljettaja, ja vaikka ei ole aika-ajajana mestari, on silti selkeästi Mäkeä parempi. Räikkönen voittaa, aina kun maaliin asti selviää.
Vettel .vs. Kovalainen
Kovalainen on melko hyvä kuljettaja, mutta tällaista tallikaveria vastaan ei tule riittämään, ei läheskään. Vettel ei ole vielä edes kehittynyt parhaalle tasolleen, mutta on silti yksi sarjan parhaista kuljettajista. Hän ei ole heikko aika-ajoissa, eikä myöskään kilpailussa. Vettel on jopa yksi mestariehdokkaista. Tämän kaksikon väliset taistelut tulevat olemaan tylsää katseltavaa. Jos Heikki joskus sattuu edelle, niin tilanne lienee melko nopeasti korjattu.
Sato .vs. Yamamoto
Kokeneita japanilaisia, kumpikin mielenkiintoinen nimi. Heistä kuitenkin ainoastaan toinen on täysverinen kilpailija. Yamamoto on tylsä ja kaikinpuolin huono kuljettaja. Onneksi sarjassa on muitakin huonoja, jotta Yamamotolla on haastajia. Sato on kuitenkin kaikinpuolin kelpo kuljettaja. Ajotyyliltään Sato on aggressiivinen, joten jos Super Ajurin ajokki saadaan kulkemaan, niin hän ei pelkää haastaa ketään. Sato vienee kaikki keskinäiset mittelöt.
Viimeinen muokkaaja, warquz pvm Ke 6 Loka 2010 - 15:30, muokattu 1 kertaa
Vs: FX News
Hieno uutinen, hyvä että täältäkin tulee uutisia
Luca di Montezemolo- Manageri
- Viestien lukumäärä : 990
Ikä : 33
Paikkakunta : Toivakka City
Registration date : 03.01.2008
Vs: FX News
Brasilialainen ex-formulakuljettaja yllättyi Massan vauhdista
Entinen formulakuljettaja Nelson Piquet yllättyi Felipe Massan loistavasta vauhdista Australian harjoituksissa. Hän oli myös tottakai iloinen, että tälläkin kaudella on brasilialainen, joka pystyy haastamaan kärkijoukkoja.
- Olihan tuo mahtava suoritus, ei voi kieltää. Tietysti kun testivauhtiin vertaa, niin vähän pistää ihmetyttämään. Olen uskomattoman ilonen, että brassit tekee tällasta jälkeä sarjassa, mutta en vaan voi lakata miettimästä että mitä siellä oikeen on tehty. Onko siellä joku kehitys tullut, vai mitä?
Stoca Racing Teamin tallipäällikkö Stuba Stocanen kertoi medialle, että minkäänlaisia säätöjä harjoituksiin ei ollut tehty. Tämä sulkee pois vaihtoehdot mm. moottorin virittämisestä tai sen sellaisista. Piquet on kuitenkin tämänkin kommentin suhteen terveen epäluuloinen.
- Managerit sanoo sitä, ja managerit sanoo tätä. Idioottihan se on, joka jokaisen huippusuorituksen jälkeen paljastaa reseptin vastustajilleen. Varauksella noihin kommentteihin kannattaa suhtautua.
Entinen formulakuljettaja Nelson Piquet yllättyi Felipe Massan loistavasta vauhdista Australian harjoituksissa. Hän oli myös tottakai iloinen, että tälläkin kaudella on brasilialainen, joka pystyy haastamaan kärkijoukkoja.
- Olihan tuo mahtava suoritus, ei voi kieltää. Tietysti kun testivauhtiin vertaa, niin vähän pistää ihmetyttämään. Olen uskomattoman ilonen, että brassit tekee tällasta jälkeä sarjassa, mutta en vaan voi lakata miettimästä että mitä siellä oikeen on tehty. Onko siellä joku kehitys tullut, vai mitä?
Stoca Racing Teamin tallipäällikkö Stuba Stocanen kertoi medialle, että minkäänlaisia säätöjä harjoituksiin ei ollut tehty. Tämä sulkee pois vaihtoehdot mm. moottorin virittämisestä tai sen sellaisista. Piquet on kuitenkin tämänkin kommentin suhteen terveen epäluuloinen.
- Managerit sanoo sitä, ja managerit sanoo tätä. Idioottihan se on, joka jokaisen huippusuorituksen jälkeen paljastaa reseptin vastustajilleen. Varauksella noihin kommentteihin kannattaa suhtautua.
Vs: FX News
mahtava uutinen taas
Mike Fordings- Manageri
- Viestien lukumäärä : 650
Ikä : 29
Registration date : 07.01.2008
Vs: FX News
Hyvä uutinen!
Luca di Montezemolo- Manageri
- Viestien lukumäärä : 990
Ikä : 33
Paikkakunta : Toivakka City
Registration date : 03.01.2008
Vs: FX News
Meikä hajos tohon loppuu kun laitoit ton mun kommentin toho . repes niin pahasti. Todella hieno uutinen oli!
Stuba Stocanen- Manageri
- Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 25
Paikkakunta : Jyväskylä
Registration date : 28.01.2010
Vs: FX News
Schumacher ei säväyttänyt
Racing Matikainen palkkasi riveihinsä kokeneen saksalaisen Michael Schumacherin, mutta mies ei säväyttänyt. Argentiinan vapaissa harjoituksessa Schumacher oli vasta kahdeksas, vaikka talli odotteli häntä jopa top-5 joukkoon. Miehen itsensä mukaan ajo sujui kuitenkin kohtuullisesti.
- Ihan hyvin toi meni. Ei mitään isoja virheitä.
Sekä Schumacherin että Mäen huono vauhti on saanut monet miettimään onko Racing Matikaisen ajokki tällä hetkellä tosiasiassa melko huono. Räikkösen kova vauhti saa asian näyttämään toisenlaiselta, mutta toisaalta sarjan paras kuljettaja saattaa rällästää hyvinkin jopa keskinkertaisella autolla. Asiantuntija Järki Jyrvilehto löysi myös mielenkiintoisen yhdistävän tapahtuman Australian GP:stä.
- Kokenut ja varma kisakuljettaja Kimi Räikkönen hajotti Australiassa etusiipensä muutama kierros ennen maalia. Ei kuullosta normaalilta. Mielestäni on hyvin mahdollista, että Racing Matikaisen autosta ei löydy pitoa, ja siksi jopa Kimin kaltainen kuljettaja teki sillä virheitä.
Racing Matikainen palkkasi riveihinsä kokeneen saksalaisen Michael Schumacherin, mutta mies ei säväyttänyt. Argentiinan vapaissa harjoituksessa Schumacher oli vasta kahdeksas, vaikka talli odotteli häntä jopa top-5 joukkoon. Miehen itsensä mukaan ajo sujui kuitenkin kohtuullisesti.
- Ihan hyvin toi meni. Ei mitään isoja virheitä.
Sekä Schumacherin että Mäen huono vauhti on saanut monet miettimään onko Racing Matikaisen ajokki tällä hetkellä tosiasiassa melko huono. Räikkösen kova vauhti saa asian näyttämään toisenlaiselta, mutta toisaalta sarjan paras kuljettaja saattaa rällästää hyvinkin jopa keskinkertaisella autolla. Asiantuntija Järki Jyrvilehto löysi myös mielenkiintoisen yhdistävän tapahtuman Australian GP:stä.
- Kokenut ja varma kisakuljettaja Kimi Räikkönen hajotti Australiassa etusiipensä muutama kierros ennen maalia. Ei kuullosta normaalilta. Mielestäni on hyvin mahdollista, että Racing Matikaisen autosta ei löydy pitoa, ja siksi jopa Kimin kaltainen kuljettaja teki sillä virheitä.
Vs: FX News
järki jyrvilehto (hajos ) hyvä että jaksat uutisia kirjottaa (:
Jan Buckheimer- Manageri
- Viestien lukumäärä : 1009
Ikä : 30
Registration date : 04.01.2008
Vs: FX News
Jean Todt kiehahti varikoilla
Red Bull Magazine levitti tänään huhun, jonka mukaan Sebastian Vettel olisi jättämässä FryRace tallin sen huonojen esitysten takia. FryRacen tallipäällikkö Jean Todt raivostui suunnattomasti päivän huhumyllystä, kenties taustalla oli jotakin muutakin? Todt kävi kiivaan sanasodan Red Bull -tallipäällikkö Colin Kollesin kanssa, sekä ärhenteli vielä haastattelijoille tämän jälkeen.
- Hän kävi tuossa vain hieman kiihtyneenä toteamassa, että me ollaan kaikki kusipäitä, ei ansaita edes elää ja niin edespäin. Naurettavaa tulla tänne huutelemaan, Kolles kommentoi Todtin järjestämää tapausta varikolla.
Todtiin ei olla vielä saatu yhteyttä välikohtauksen jälkeen, mutta media odottaa hänen esiintyvän seuraavan kerran hieman rauhallisemmissa merkeissä. Tässä kuitenkin tämän päiväinen "haastattelu" kokonaisuudessaan. Haastattelu käytiin Todtin tallustaessa FryRacen pilttuuseen juuri haukuttuaan Red Bullin väen.
Haastattelu:
Jean, keittääkö?
- No miltäs näyttää. Ryöstä tuosta kollegaltasi kakkulat jos on epäselvää.
Saanen vielä varmistaa mistä tämä ärhentely oikein johtuu?
- Paskaa levitellään sanomalehdet täyteen. Ei niitäkään kannata edes tänä päivänä ostaa. Vessapaperia saa halvemmallakin.
Oletko siis suuttunut Vettelin puolesta?
- Mitäs vi*tua sä nyt siinä kyselet. Omasta puolestani olen suuttunut.
Eikö omatuntosi kestä, että teidän suorituksia haukutaan julkisesti?
- Ei se perhana kestä kun haukutaan väärää puuta. Sebastian itse oli Australian kilpailussa täysi susi, rikkoi vielä meidän auton ja jouduttiin siitä hyvästä pulittamaan hänelle uusi Argentiinan.
Olet siis sitä mieltä, että kuljettajistonne ei ole kovin vahva?
- Nyt se turpa kiinni, mä lähden kahville.
Red Bull Magazine levitti tänään huhun, jonka mukaan Sebastian Vettel olisi jättämässä FryRace tallin sen huonojen esitysten takia. FryRacen tallipäällikkö Jean Todt raivostui suunnattomasti päivän huhumyllystä, kenties taustalla oli jotakin muutakin? Todt kävi kiivaan sanasodan Red Bull -tallipäällikkö Colin Kollesin kanssa, sekä ärhenteli vielä haastattelijoille tämän jälkeen.
- Hän kävi tuossa vain hieman kiihtyneenä toteamassa, että me ollaan kaikki kusipäitä, ei ansaita edes elää ja niin edespäin. Naurettavaa tulla tänne huutelemaan, Kolles kommentoi Todtin järjestämää tapausta varikolla.
Todtiin ei olla vielä saatu yhteyttä välikohtauksen jälkeen, mutta media odottaa hänen esiintyvän seuraavan kerran hieman rauhallisemmissa merkeissä. Tässä kuitenkin tämän päiväinen "haastattelu" kokonaisuudessaan. Haastattelu käytiin Todtin tallustaessa FryRacen pilttuuseen juuri haukuttuaan Red Bullin väen.
Haastattelu:
Jean, keittääkö?
- No miltäs näyttää. Ryöstä tuosta kollegaltasi kakkulat jos on epäselvää.
Saanen vielä varmistaa mistä tämä ärhentely oikein johtuu?
- Paskaa levitellään sanomalehdet täyteen. Ei niitäkään kannata edes tänä päivänä ostaa. Vessapaperia saa halvemmallakin.
Oletko siis suuttunut Vettelin puolesta?
- Mitäs vi*tua sä nyt siinä kyselet. Omasta puolestani olen suuttunut.
Eikö omatuntosi kestä, että teidän suorituksia haukutaan julkisesti?
- Ei se perhana kestä kun haukutaan väärää puuta. Sebastian itse oli Australian kilpailussa täysi susi, rikkoi vielä meidän auton ja jouduttiin siitä hyvästä pulittamaan hänelle uusi Argentiinan.
Olet siis sitä mieltä, että kuljettajistonne ei ole kovin vahva?
- Nyt se turpa kiinni, mä lähden kahville.
Vs: FX News
Upea uutinen kyl
Luca di Montezemolo- Manageri
- Viestien lukumäärä : 990
Ikä : 33
Paikkakunta : Toivakka City
Registration date : 03.01.2008
Vs: FX News
hyvä uutinen
Nick Fry- Manageri
- Viestien lukumäärä : 432
Ikä : 33
Paikkakunta : Toivakka
Registration date : 03.01.2008
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa