Manager X
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Lehdistötilaisuudet 2010

3 posters

Siirry alas

Lehdistötilaisuudet 2010 Empty Lehdistötilaisuudet 2010

Viesti  warquz Ma 4 Loka 2010 - 12:13

1. Talvitestit | Espanja, Barcelona
1. Mark Webber, Teho Team
2. Fernando Alonso, Teho Team
3. Sebastian Vettel, FryRace

Mark, Teho Teamin vauhti oli jo ennakoitu loistavaksi, mutta yllätit kaikki olemalla Fernandoa nopeampi.
- Toivottavasti en nyt sentään ihan kaikkia, mutta olihan se tottakai tiedossa, että ennakkoon minusta povattiin talliin kakkoskuljettajaa, joka pystyy pohjustamaan Fernandon mestaruutta. Toivottavasti heti nämä ensimmäiset testit saivat ihmisten mielipiteen muuttumaan.

Uskot siis, että pystyt jatkossakin samanlaisiin suorituksiin kuin tänään?
- Ehdottomasti, miksipä en.

Fernando, jäikö sinua kismittämään tappio tallikaverille?
- Ei jäänyt. Testit on aina testejä, ja Mark on huippukuljettaja.

Teho Team valtasi kärkisijat, uskotko että olette ylivoimaisia alkukaudella?
- En usko mihinkään ylivoimaisuuteen. Kärjessä on todella paljon hyviä talleja, ja todella monella on mahdollisuudet voittaa osakilpailuja. Eli en usko, että mikään talli voi olla ylivoimainen.

Sebastian, tallikaverisi hävisi sinulle 1,5 sekuntia, huolestuttaako se?
- Tallipäällikköä ja muita se saattaa huolestuttaa, mutta minulla ei ole mitään syytä huolestua tällaisista asioista. Keskityn vain omaan ajoon, ja se sujui tänään hyvin.

Miltä auto tuntui?
- Auto oli hyvä. Pientä viilausta se vielä kaipaa, mutta onneksi tässä on vielä parit testit ennen kauden avausta.
warquz
warquz
Ylläpitäjä

Viestien lukumäärä : 5105
Ikä : 29
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 03.01.2008

http://www.managerx.comoj.com/kotisivu/index.html

Takaisin alkuun Siirry alas

Lehdistötilaisuudet 2010 Empty Vs: Lehdistötilaisuudet 2010

Viesti  warquz Ma 4 Loka 2010 - 12:19

2. Talvitestit | Italia, Monza
1. Sebastian Vettel, FryRace
2. Robert Kubica, Red Bull
3. Lewis Hamilton, Red Bull

Sebastian, viime testeissä kolmanneksi nopein ja nyt nopein, mitkä fiilikset?
- Mahtavat tottakai. Tämä antaa runsaasti itseluottamusta.

Vaikuttaa siltä, että joudut keräämään tallisi pisteet lähes yksin, tuoko se lisäpaineita?
- Ehkä se voisi tuoda hieman lisää paineita, mutta en ajattele sitä niin. Ajattelen mielummin, että olen siispä tallilleni todella tärkeä kuljettaja, ja aion ottaa itsestäni kaiken irti.

Robert, olet ollut kummissakin testeissä Lewisia nopeampi, onko se ollut vain tuuria?
- Ei ole. Meillä on Lewisin kanssa kova taistelu joka kerta. Nyt olen ollut kaksi kertaa parempi, mutta kyllä se Lewisinkin päivä sieltä vielä tulee.

Onko tallissanne kuljettajat samanvertaisessa asemassa?
- Tottakai. Meillä on kaksi huippukuljettajaa, ja ei ole mitään syytä ruveta suosimaan tai sorsimaan kumpaakaan.

Lewis, oletko samaa mieltä Robertin kommenteista?
- Olen, kummastakin. Robert on ollut minua kaksi kertaa rehdisti nopeampi, vaikka olen yrittänyt täysillä. Se tuo minulle tervettä kilpailuhenkeä ja kilpailuasetelma tallin sisällä auttaa puristamaan itsestään viimeisetkin rippeet irti. Kuljettajien samanvertaisuutta voisin kuvailla hänen kanssaan täysin samoin sanavalinnoin.

Uskotko, että tallipäällikkö arvostaa sinua yhä yhtä paljon kuin ennen testejäkin?
- Varmasti. Vaikka olen ollut Robertia hitaampi, niin olen mielestäni silti ajanut hyvin.
warquz
warquz
Ylläpitäjä

Viestien lukumäärä : 5105
Ikä : 29
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 03.01.2008

http://www.managerx.comoj.com/kotisivu/index.html

Takaisin alkuun Siirry alas

Lehdistötilaisuudet 2010 Empty Vs: Lehdistötilaisuudet 2010

Viesti  warquz Ti 5 Loka 2010 - 13:52

3. Talvitestit | Australia, Melbourne
1. Fernando Alonso, Teho Team
2. Robert Kubica, Red Bull
3. Lewis Hamilton, Red Bull

Fernando, olet ollut lehdistön mestarisuosikki ja nyt kellotit nopeimman ajan, osasitko odottaa sitä?
- En ole odottanut oikeastaan mitään. Testeihin lähdettiin katsomaan, että mihin vauhti riittää, ja nyt kun ne on ohi, voidaan olla vakuuttuneita siitä että Teho Team taistelee aivan kärkisijoista.

Kausi avataan Markin kotiradalla, jäätkö sinä sen takia jotenkin varjoon?
- Tuskinpa. Tietysti hänellä on täällä paljon faneja, mutta olen saanut sellaisen käsityksen, että hänen faninsa eivät vihaa myöskään minua. Toivon kuitenkin, että Mark pystyisi hyviin suorituksiin kotiyleisönsä edessä.

Robert, kolme mahdollisuutta, ja kolme kertaa voitit Lewisin?
- Joo, näin siinä pääsi käymään.

Olette olleet kahdessa viimeisimmässä testisessiossa toinen ja kolmas, vaikuttaa lupaavalta?
- Vaikuttaa todellakin. Tietysti kärjessä on todella tasaista, ja mitä vaan voi tapahtua, mutta jos pystytään sitten kisaviikonloppunakin lyömään muut edes tällä pienellä marginaalilla, niin sekin riittää.

Lewis, oletko tyytyväinen ajoosi Australiassa?
- Olen kohtuullisen tyytyväinen.

Mikä asia meni pieleen?
- Ei varsinaisesti mikään mennyt pieleen, mutta missään vaiheessa ei tuntunut aivan täydelliseltä. Kuin kokoajan jotain olisi puuttunut. Toivotaan, että ne puuttuvat palaset saadaan kohdalleen.
warquz
warquz
Ylläpitäjä

Viestien lukumäärä : 5105
Ikä : 29
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 03.01.2008

http://www.managerx.comoj.com/kotisivu/index.html

Takaisin alkuun Siirry alas

Lehdistötilaisuudet 2010 Empty Vs: Lehdistötilaisuudet 2010

Viesti  warquz To 7 Loka 2010 - 14:10

1. Kilpailu | Australia, Melbourne (aika-ajot)
1. Kimi Räikkönen, Matikainen
2. Lewis Hamilton, Red Bull
3. Fernando Alonso, Teho Team

Kimi, kilpailuvauhtisi tunnetaan, mutta mistä löysit tällaisen vaihteen aika-ajoihin?
- Uskon, että tallin säätövalinnat osuivat oikeeseen.

Mitä lähdet tavoittelemaan huomisesta kilpailusta?
- Voittoa ja nopeinta kierrosta. Turha tässä on lähteä himmailemaan. Kaikki tai ei mitään.

Lewis, löit Robertin ensimmäistä kertaa, vaikuttaako se mielialaan?
- Ei vaikuta. Jos näistä 21 kuljettajasta pitää valita yksi, jolle häviäminen haittaa minua kaikista vähiten, se on Robert.

Jäitte ajallisesti melko paljon Kimistä, uskotko silti huomenna voittotaisteluun?
- Tottakai, ei Kimi tule helpolla pääsemään. Tuskin olen sitäpaitsi ainoa haastaja.

Fernando, manageri sanoi että niukka tappio Lewisille kismittää, entä sinua?
- Tietenkin kismittää, mutta se kuuluu tähän lajiin. On sitä tasaisempaakin ollut. Eilen harjoituksissa ajettiin Kimin kanssa tuhannesosalleen samat ajat.

Millä mielin huomiseen kilpailuun?
- Odottavaisin mielin. Hyvä tunnelma, vauhti on kohdillaan. Pakko tässä on lähteä voittoa hakemaan.
warquz
warquz
Ylläpitäjä

Viestien lukumäärä : 5105
Ikä : 29
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 03.01.2008

http://www.managerx.comoj.com/kotisivu/index.html

Takaisin alkuun Siirry alas

Lehdistötilaisuudet 2010 Empty Vs: Lehdistötilaisuudet 2010

Viesti  warquz Pe 8 Loka 2010 - 12:22

1. Kilpailu | Australia, Melbourne (GP)
1. Robert Kubica, Red Bull
2. Lewis Hamilton, Red Bull
3. Felipe Massa, Stoca RT

Robert, uskoitko aika-ajojen jälkeen pystyväsi vielä voittamaan täällä?
- Pakko myöntää, että en uskonut. Kuitenkin kisaan lähdettäessä oli sellainen ajatus valloillaan, että teen mitä pystyn, ajan kierroksen kerrallaan ja katotaan sitten mihin riittää. Sillä periaatteella menin tämän kisan alusta loppuun, ja se ei olisi paremmin voinut onnistua.

Uskotko, että olisit voittanut vaikka kukaan ei olisi keskeyttänyt?
- Kyllä, ehdottomasti. Ainoat mahdolliset haastajat keskeyttäjistä olisivat olleet Sebastian ja Fernando. Kummallakaan heillä ei kuitenkaan kisa mennyt putkeen. Sebastian sitäpaitsi keskeytti vain kolme kierrosta ennen maalia, ja olin siinä vaiheessa hänen edellään.

Lewis, Red Bullille aika uskomaton päivä, mitkä oli fiilikset kun ohitit Kimin?
- Talli oli radiossa ilmoittanut, että Kimi on hajottanut siipensä. En ensin tiennyt, kuinka pahasti se on hajalla, joten en osannut arvioida pystynkö ottamaan hänet vielä kiinni. Siinä vikalla sektorilla menin kuitenkin sitten heittämällä ohi, fiilikset oli aika katossa.

Tipuit lähdössä monta sijaa, ja alku näytti huonolta, ehditkö jo luovuttaa jossain vaiheessa?
- En todellakaan. Tietysti siinä tulee aina pieni pettymyksen tunne, kun epäonnistuu startissa ja menettää paljon sijoja. Ei siinä kuitenkaan kauaa mene, kun saa taas tsempin päälle.

Felipe, sinut tunnetaan aika-ajospesialistina ja Kimi kisaspesialistina, otitteko toistenne roolit?
- Ei tässä mitään rooleja vedetty. Ajettiin täysillä aika-ajot ja kisa alusta loppuun.

Uutisista on levinnyt huhu, että Adriania sorsitaan teidän tallissa, miten kommentoit?
- Minä en tee päätöksiä tuollaisista asioista tallissamme, joten minun ei oikeastaan kuulu kommentoida mitenkään. Sanon sen verran, että meillä on reilu manageri.
warquz
warquz
Ylläpitäjä

Viestien lukumäärä : 5105
Ikä : 29
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 03.01.2008

http://www.managerx.comoj.com/kotisivu/index.html

Takaisin alkuun Siirry alas

Lehdistötilaisuudet 2010 Empty Vs: Lehdistötilaisuudet 2010

Viesti  warquz Su 10 Loka 2010 - 11:25

2. Kilpailu | Argentiina, Buenos Aires (aika-ajot)
1. Fernando Alonso, Teho Team
2. Kimi Räikkönen, Matikainen
3. Robert Kubica, Red Bull

Fernando, auto tuntuu toimivan?
- Kyllä joo, tänään se toimi mahtavasti. Tietysti aika yllättävänkin isoja eroja tasaisessa kärkikastissa, joten jonkinlaista taktiikkapeliä saattaa olla ilmassa.

Millaiset odotukset sinulla on huomisesta kilpailusta?
- Tasaista ja puuduttavaa vääntöähän siitä tulee. Koitetaan repiä kaikki vähäkin irti mitä autosta saa.

Kimi, kakkosruutu, kuinka aggressiivisesti tavoittelitte paalua?
- Jos ihan suoraan myönnetään, niin panostimme paalupaikkaa varten todella paljon. Kohtuullisen suuri pettymys, että kävi näin, mutta toisaalta kakkosruudustakin on ihan hyvä lähteä.

Kilpailuun voitto mielessä?
- Ainakin tarkoitus olisi.

Robert, voitit viimeksi seitsemännestä ruudusta, siihen verrattuna nyt taitaa olla helppo homma?
- No joo, mutta viime kisassa kyllä napsahti kaikki ihan kohdilleen. Ei sitä voi olettaa, että joka kerta noustaan seitsemännestä ruudusta voittoon. Ihan täysi työ on huomenna ajaa edes podiumille.

Oletko kuitenkin valmis tekemään sen työn?
- Tottakai. Kilpailijan verihän näissä suonissa virtaa, ja tästä minulle maksetaan. Viime GP:ssä tehtiin Lewisin kanssa täydellinen suoritus, ja sitä lähdetään hakemaan täältäkin. Eiköhän talli saa taas olla meistä ylpeä.
warquz
warquz
Ylläpitäjä

Viestien lukumäärä : 5105
Ikä : 29
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 03.01.2008

http://www.managerx.comoj.com/kotisivu/index.html

Takaisin alkuun Siirry alas

Lehdistötilaisuudet 2010 Empty Vs: Lehdistötilaisuudet 2010

Viesti  Luca di Montezemolo Su 10 Loka 2010 - 11:32

Hieno lehdistötilaisuus jälleen kerran cheers cheers
Luca di Montezemolo
Luca di Montezemolo
Manageri

Viestien lukumäärä : 990
Ikä : 32
Paikkakunta : Toivakka City
Registration date : 03.01.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Lehdistötilaisuudet 2010 Empty Vs: Lehdistötilaisuudet 2010

Viesti  warquz Ma 11 Loka 2010 - 13:35

2. Kilpailu | Argentiina, Buenos Aires (GP)
1. Fernando Alonso, Teho Team
2. Lewis Hamilton, Red Bull
3. Robert Kubica, Red Bull

Fernando, käsittämätöntä ajoa, mistä löysit tuollaisen vauhdin?
- En oikeastaan itsekkään tiedä. Alkukisa meni aika perinteisesti, ajoin siinä tylsistymiseen asti sijalla kaksi. Sitten tuli varikkorumba ja sen jälkeen olinkin pudonnut neljänneksi asti. Ilmeisesti vasta silloin tajusin painaa kaasun pohjaan. Tänään oli Tehossa tehoa.

Kolme ohitusta sarjan kovimman luokan kuljettajista muutaman kierroksen sisään, urotyö?
- Onhan se urotyö omalla tavallaan. Mutta kyllä maistuu tehty työ nyt hyvälle.

Lewis, voittoa ei tullut mutta uskomattoman hyvä kokonaispanos tallilta?
- Kyllä, me olemme tällä hetkellä kokonaisuudessa sarjan vahvin talli. Meillä olisi ollut tänäänkin kaksoisvoiton avaimet käsissämme, mutta emme sitten loppukisassa pystyneet vastaamaan Fernandon vauhtiin.

Voisitko kuvailla tunnelmiasi, kun Fernando meni sinusta ohitse?
- Ei siinä ehtinyt paljon mitään tunnelmoida. Katsoin peiliin, hän oli lähellä. Seuraavan kerran kun katsoin peiliin, se oli turhaa koska hän oli jo edellä. Hän meni uskomattoman äärirajoilla sen mutkan, enkä voinut vastata siihen mitenkään.

Robert, oletko tyytyväinen kilpailuun?
- Loppukisan vaisu vauhti jäi hieman harmittamaan. Kaikki mahdollisuudet olisi ollut jopa voittoon. Mutta turha alkaa ruikuttamaan, podium-sija on aina hyvä suoritus.

Et pystynyt loppukisassa vastaamaan edes Lewisin vauhtiin, mitä tapahtui?
- En tiedä, autoon ei tullut mitään vikaa, se tarkistettiin jo hyvissä ajoin. Ilmeisesti en ollut vain tänään riittävän kovassa ajovireessä.
warquz
warquz
Ylläpitäjä

Viestien lukumäärä : 5105
Ikä : 29
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 03.01.2008

http://www.managerx.comoj.com/kotisivu/index.html

Takaisin alkuun Siirry alas

Lehdistötilaisuudet 2010 Empty Vs: Lehdistötilaisuudet 2010

Viesti  warquz To 14 Loka 2010 - 20:49

3. Kilpailu | Espanja, Barcelona (aika-ajot)
1. Kimi Räikkönen, Matikainen
2. Lewis Hamilton, Red Bull
3. Robert Kubica, Red Bull

Kimi, uskomaton kierros, mistä moinen vauhti?
- Talli yhä edelleen tekee sellaisia säätöjä, jotka suosii aika-ajoa. Auto oli myös tällä radalla uskomattoman hyvä tänään.

Syökö säädöt liikaa kilpailuvauhtia?
- Omalta kohdaltani en ainakaan usko. Meillä on luultavasti sarjan tehokkain moottori tällä hetkellä, joten tällaisella nopealla radalla saamme siitä paljon hyötyä. Oma lahjakkuuteni on myös enemmän tuossa kilpailuajamisessa, joten tuskin paljoa hävitään.

Lewis, olette todella kovassa vireessä, onko tavoitteena kaksoisvoitto?
- Minun mielestäni ei kannata lähteä hakemaan sitä kuuta tuolta taivaalta, ei se kumminkaan tule. Ajetaan huomenna hyvä kisa ja otetaan isoja pisteitä, niin voidaan olla tyytyväisiä.

Mediassa on huhuttu sinun jäävän kakkoskuskin asemaan, miten kommentoit?
- Tähän on edes typerää kommentoida. Meillä on tiukka kamppailu Robertin kanssa. Pisteet 16-16 ja nytkin eroa kierrosajoissa 6 tuhannesosaa. Käsittämätöntä, että joku on tällaisessa tilanteessa pistämässä toista kakkoskuljettajaksi.

Robert, joidenkin mielestä olet ollut ekaa kilpailua lukuunottamatta laimea, miltä kuullostaa?
- Naurettavalta. Mielestäni olen ajanut moneen otteeseen jopa todella aggressiivisesti. Olen pystynyt loistamaan vauhdillani ja niin edespäin. Olen tehnyt muitakin hyviä suorituksia kuin Australian GP:n voiton.

Mitkä tavoitteet huomiselle kilpailulle?
- Minulla on hyvät lähtöasetelmat. Lähden jälleen kerran ajamaan kierroksen kerrallaan, ja katson sitten mihin se lopulta riittää. Kaukana ei varmasti voitostakaan olla.
warquz
warquz
Ylläpitäjä

Viestien lukumäärä : 5105
Ikä : 29
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 03.01.2008

http://www.managerx.comoj.com/kotisivu/index.html

Takaisin alkuun Siirry alas

Lehdistötilaisuudet 2010 Empty Vs: Lehdistötilaisuudet 2010

Viesti  warquz La 16 Loka 2010 - 13:34

3. Kilpailu | Espanja, Barcelona (GP)
1. Kimi Räikkönen, Matikainen
2. Fernando Alonso, Teho Team
3. Lewis Hamilton, Red Bull

Kimi, uskomaton ohitus vielä 5 kierrosta ennen loppua, miten onnistuit?
- Auto oli kilpailun lopussa todella hyvä ajaa, ja olin hieman närkästynyt Fernandolle siitä kun hän onnistui ohittamaan minut. Päätinpä sitten "kostaa" ja ohittaa takaisin vielä ratkaisevammalla hetkellä.

Kuinka tärkeä tämä voitto sinun mielestäsi on tallille?
- Todella tärkeä. Meidän manageri on jo ollut "hieman" ärsyyntynyt minuun ja Michaeliin kun ei kulje tarpeeksi kovaa. Nyt kuitenkin paalulta voittoon ja vielä kisan nopein kierros, niin enää ei voi olla pettynyt.

Fernando, jäikö lopussa käyty kamppailu harmittamaan?
- Toisaalta jäi, toisaalta ei. Olin siinä aikaisemmin jo aika upeasti päässyt ohitse Red Bulleista ja Kimistä jälleen kerran, joten tämä vaikutti vähän kuin Argentiinan GP:n uusinnalta. Kimi kuitenkin päätti tämän tarinan eri tavalla, ja kaikki pisteet hänelle siitä.

Eikö se näin ole, että vaikka olisit sarjan paras ohittaja, niin silti joku vielä joskus ohittaa sinutkin?
- Kyllä ehdottomasti. Kilpaurheilussa voittojen sekaan sattuu aina häviö tai pari.

Lewis, ohittelitte Robertin kanssa toisianne pariinkin kertaan?
- Joo kyllä tänään oli aika tiukka vääntö Robertin kanssa. Hänellä kuitenkin tuntui jälleen kerran olevan tuossa loppukilpailussa hirveitä ongelmia auton kanssa, ja ei saanut hyviä kierroksia aikaiseksi.

Fernando on nyt nöyryyttänyt sinua kahdessa GP:ssä peräkkäin, miltä tuntuu?
- Noh, en oikeastaan tunne oloani pahemmin nöyryytetyksi. Fernando on ollut todella nopea, ja hänelle nämä pisteet suo. Meillä on kuitenkin edelleen todella hyvät asemat maailmanmestaruussarjoissa.
warquz
warquz
Ylläpitäjä

Viestien lukumäärä : 5105
Ikä : 29
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 03.01.2008

http://www.managerx.comoj.com/kotisivu/index.html

Takaisin alkuun Siirry alas

Lehdistötilaisuudet 2010 Empty Vs: Lehdistötilaisuudet 2010

Viesti  warquz La 23 Loka 2010 - 11:44

4. Kilpailu | San Marino, Imola (aika-ajot)
1. Fernando Alonso, Teho Team
2. Robert Kubica, Red Bull
3. Mark Webber, Teho Team

Fernando, tiukka kamppailu, mistä löytyi ratkaisun avaimet?
- Tänään homma ratkesi tuurilla. Oltiin Robertin kanssa suorituskyvyltään niin lähellä toisia, että tuuri ratkas pelin.

Kuinka merkityksellinen asia on se, että lopulta sinä starttaat paalulta?
- Se on enemmänkin tilastollisesti merkittävä. Robert on kuitenkin tällä kaudella ennenkin ottanut unelmastartteja, joten hyvin mahdollista että hän saisi nytkin. Voitto ei tällä paalulla ratkea.

Robert, asteikolla 1-10, paljonko ärsyttää?
- Varmaan sitten se nolla. Tällaisia kamppailuja on aniharvoin ja niistä pitää osata nauttia. Jos joku haluaa ärsyyntyä, niin senkus, mutta minä en.

Kuinka aggressiivisesti aiot haastaa Fernandoa lähdössä?
- En paljastele taktiikoitani etukäteen kilpaveljieni kuultavaksi. Sittenpähän näette.

Mark, sinulta pitkästä aikaa loistava suoritus?
- Joo, onhan se totta että aika vakiintuneesti oon ollut siellä sijoilla 5-6, mutta tämä oli nyt askel parempaan suuntaan.

Tuntuiko auto kehitysten jälkeen huomattavastikkin paremmalta?
- Ei nyt varsinaisesti. Mutkanopeus on kuitenkin kehittynyt jonkin verran datatietojen mukaan. Auto ei pysy sen paremmin käsissä, mutta silti kulkee kovempaa. Se on hienoa.
warquz
warquz
Ylläpitäjä

Viestien lukumäärä : 5105
Ikä : 29
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 03.01.2008

http://www.managerx.comoj.com/kotisivu/index.html

Takaisin alkuun Siirry alas

Lehdistötilaisuudet 2010 Empty Vs: Lehdistötilaisuudet 2010

Viesti  warquz Su 24 Loka 2010 - 13:35

4. Kilpailu | San Marino, Imola (GP)
1. Fernando Alonso, Teho Team
2. Robert Kubica, Red Bull
3. Rubens Barrichello, Maserati

Fernando, ylivoimainen voitto, miltä maistuu?
- Voitto maistuu aina hyvältä. Nyt ollaan pisteen päässä MM-sarjan kärjestä, joka istuu tässä vieressäni. Valmistajien sarjassakin pari pistettä kiinni otettiin.

Kilpailu oli aikamoista kaaosta, mistä uskot että se johtui?
- En oikein tiedä. Kenties porukan keskittyminen herpaantui kun ajettiin suuren mestarin Ayrton Sennan kuolinmailla.

Robert, et pystynyt haastamaan Fernandoa, miksi?
- En tiedä. Aika-ajojen perusteella odotin tasaista vääntöä voitosta, mutta Fernandolla olikin yllättävän hyvä taktiikka. Vauhtikaan ei taas kerran kisan loppupuolella riittänyt. Alussa oltiin vielä suht tasaisissa asetelmissa.

Millaiset muistot sinulla jäi tällä kertaa San Marinosta?
- Suhteellisen hullunkuriset. Oli välillä jopa huvittavaa nähdä niitä autonraatoja jokaisessa mutkassa. Tietysti se Lewisin raato oli surullinen näky. Ikävää, että meidän kaunokainen lytätään tuohon kuntoon.

Rubens, uskotko tilannetta todeksi?
- Olihan tämä yllättävää, mutta pystyn kyllä käsittelemään tilanteen. Kärkikuljettajien keskeytysten ansiosta tässä ollaan, mutta se on moottoriurheilua.

Muuttaako tämä yllätyskilpailu tallien välisiä asetelmia jatkossa?
- No tietysti me köyhemmät tallit saimme ikäänkuin pienen oljenkorren ottaa hieman kärkeä kiinni, kun nappasimme täältä paljon rahaa. Yksi kisa ei kuitenkaan riitä, kun vertaa paljon kärkitallit ovat jo keräilleet. Huomioidaan myös, että Teho ja Red Bull olivat täälläkin parhaita.
warquz
warquz
Ylläpitäjä

Viestien lukumäärä : 5105
Ikä : 29
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 03.01.2008

http://www.managerx.comoj.com/kotisivu/index.html

Takaisin alkuun Siirry alas

Lehdistötilaisuudet 2010 Empty Vs: Lehdistötilaisuudet 2010

Viesti  warquz Ti 16 Marras 2010 - 11:54

5. Kilpailu | Kanada, Montreal (aika-ajot)
1. Fernando Alonso, Teho Team
2. Kimi Räikkönen, Matikainen
3. Robert Kubica, Red Bull

Fernando, olet ajanut huikeasti viime aikoina, mistä vauhti on löytynyt?
- Ei siihen oikeastaan ole mitään yksittäistä tekijää. Meidän talli työskentelee kovasti kokoajan, ja sieltä löytyy ne ratkaisevat palaset.

Millä fiiliksillä huomiseen kilpailuun?
- Mahtavilla tottakai. Paalulta on aina hyvä lähteä, ja tällä radalla monesti paikkansa pystyy pitämään ekaan mutkaan.

Kimi, San Marinossa jäit Fernandosta aika-ajoissa sekunnin, mistä te puolestanne olette vauhtia löytäneet?
- Meille valmistui yksinkertaisesti mielestäni jopa merkittävä kehitys, ja sitä kautta pystymme nyt taistelemaan paremmin Fernandoakin vastaan.

Sinut tunnetaan kilpailuvauhdistasi, katsotko olevasi ennakkosuosikki huomiseen kilpailuun?
- Kyllä ennakkosuosikki mielestäni aina starttaa paalulta, eli en katso olevani.

Robert, ette ole ehkä aivan yhtä hyvässä iskussa kuin heti kauden aluksi?
- No pikkusen alkaa tuntua siltä, että jäädään jälkeen. Fernando ja Kimi menee jo niin lujaa, että heitä on vaikea haastaa. Toivon, että meidänkin talli ymmärtää tehdä töitä asian eteen, ettei nyt hävitä mestaruuksia tämän takia.

Kenen katsot olevan pahin kilpailijasi huomenna?
- Varmaankin Lewis. Meillä on identtiset autot ja startataan perätysten. Ei siinä voi muuta kuin kova vääntö tulla.
warquz
warquz
Ylläpitäjä

Viestien lukumäärä : 5105
Ikä : 29
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 03.01.2008

http://www.managerx.comoj.com/kotisivu/index.html

Takaisin alkuun Siirry alas

Lehdistötilaisuudet 2010 Empty Vs: Lehdistötilaisuudet 2010

Viesti  warquz La 20 Marras 2010 - 18:48

5. Kilpailu | Kanada, Montreal (GP)
1. Kimi Räikkönen, Matikainen
2. Lewis Hamilton, Red Bull
3. Robert Kubica, Red Bull

Kimi, tärkeä voitto, miltä maistuu?
- Maistuu kyllä hyvältä. Ei olla kovin usein päästy vielä tästä nauttimaan. Upea fiilis.

Olisitko voittanut, vaikka Fernando olisi jättänyt virheet tekemättä?
- Mahdoton arvioida. Varmasti siinä olisi tiukka kamppailu syntynyt.

Lewis, ohitit Robertin jälleen viimeisillä kierroksilla, miten?
- En osaa tarkemmin sanoa, kun että minun autoni toimi huomattavasti paremmin siinä vaiheessa kilpailua. Meillä on sama kalusto, ja olemme tasaväkisiä kuljettajia, joten ainoa mahdollisuus ohitukseen on sillon kun toisella menee huonosti.

Mitkä asiat tällaiseen saattavat vaikuttaa?
- Renkaiden kunto ja lämpötila lähinnä.

Robert, kisan loppu ehkä pieni pettymys, mutta johdat yhä MM-sarjaa, se on kai tärkeintä?
- Se on ehdottomasti tärkeintä. Kamppailu on kuitenkin tiukkaa, joten jatkossa pitää pystyä ottamaan lisää jopa voittoja tilille.

Nimeä kaksi kuljettajaa, jotka mielestäsi kamppailevat tiukiten sinun kanssasi mestaruudesta?
- Pahan pistit. Sanotaan Fernando ja Lewis. Jätän Kimin pois, koska heidän suorituksensa ovat olleet ailahtelevaisia.
warquz
warquz
Ylläpitäjä

Viestien lukumäärä : 5105
Ikä : 29
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 03.01.2008

http://www.managerx.comoj.com/kotisivu/index.html

Takaisin alkuun Siirry alas

Lehdistötilaisuudet 2010 Empty Vs: Lehdistötilaisuudet 2010

Viesti  warquz La 20 Marras 2010 - 18:54

6. Kilpailu | Monaco, Monte-Carlo (aika-ajot)
1. Sebastian Vettel, FryRace
2. Fernando Alonso, Teho Team
3. Robert Kubica, Red Bull

Sebastian, mitä ihmettä?
- Hyvä kysymys. Aivan upea päivä meille. En todellakaan osannut odottaa tällaista. Käsittämätöntä.

Mitä olette tehneet autollenne?
- Emme oikeastaan mitään. Säädöt on selkeästikkin saatu aika nappiin, ja pieni tuurikin kävi.

Fernando, et yltänyt harjoitusvauhtiin, miksi?
- Harjoituksissa mennään jo sata lasissa, ja luulisin että sorruin nyt sitten hieman paineisiin.

Millä aseilla lähdet haastamaan Sebastiania kilpailussa?
- Meillä on parempi auto, ja minä olen parempi kuski. Aseita siis kyllä löytyy.

Robert, miltä auto tuntuu?
- Ihan kohtuulliselta. Uskon, että pikkusen olisi ollut säädöissä vielä viilaamista, mutta näillä mennään mitä on. Voitosta voidaan kyllä kamppailla.

Lewis jäi todella kauas, mikä on syy?
- Mikäs minä olen tähän kommentoimaan, mutta luulisin että Lewisilla ei vaan osunut nyt nappiin. Meidän auto luisteli aika paljon, joten voi olla ettei hän saanut tarpeeksi puhdasta kierrosta ajettua.
warquz
warquz
Ylläpitäjä

Viestien lukumäärä : 5105
Ikä : 29
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 03.01.2008

http://www.managerx.comoj.com/kotisivu/index.html

Takaisin alkuun Siirry alas

Lehdistötilaisuudet 2010 Empty Vs: Lehdistötilaisuudet 2010

Viesti  warquz Ma 29 Marras 2010 - 15:38

6. Kilpailu | Monaco, Monte-Carlo (GP)
1. Mark Webber, Teho Team
2. Fernando Alonso, Teho Team
3. Kimi Räikkönen, Matikainen

Mark, tätä ei kukaan osannut odottaa, mitkä oli voiton avaimet tänään?
- Taktiikka osui hyvin kohdalleen, ja kilpailuvauhti oli todella hyvää. Kimillä tietysti parhaillaan oli jopa puolisen sekuntiakin parempia kierroksia, mutta kierrosten tasaisuus oli meillä parempaa.

Asteikolla 1-10, kuinka hyvät fiilikset?
- Ehdoton kymppi. Ensimmäinen voitto ja fiilikset on aikalailla katossa.

Fernando, kismittääkö niukka tappio tallikaverille?
- Ei kismitä, enemmänkin ihmetyttää. Mielestäni meidän talli teki Markille selkeästi paremman taktiikan, ja hoiti stopitkin nopeammin. Ne pienet asiat olisivat helposti kääntäneet tämän tänään edukseni.

Minkä takia teidän talli suosisi alkukaudella selkeästi heikompia otteita esittänyttä kuljettajaa?
- En sanoisi, että on kyse varsinaisesta suosimisesta. Ilmeisesti talli teki vain virhearvioita taktiikoiden suhteen, eikä minun osunut kohdilleen kuten piti.

Kimi, tyydyttääkö kolmas sija?
- No ei täysin, mutta kyllä se aikalailla. Ensi kerralla taas paremmin.

Kärkikolmikko mahtui 7 sekunnin sisään toisistaan, oliko kamppailu mukavaa?
- Olihan se omalla tavallaan. Tietysti jollain toisella radalla oltaisiin pystytty vielä ihan oikeasti kamppailemaankin, eikä vaan kyttäämään josko toinen tekisi virheen.
warquz
warquz
Ylläpitäjä

Viestien lukumäärä : 5105
Ikä : 29
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 03.01.2008

http://www.managerx.comoj.com/kotisivu/index.html

Takaisin alkuun Siirry alas

Lehdistötilaisuudet 2010 Empty Vs: Lehdistötilaisuudet 2010

Viesti  warquz Ma 6 Joulu 2010 - 21:46

7. Kilpailu | Ranska, Magny-Cours (aika-ajot)
1. Robert Kubica, Red Bull
2. Michael Schumacher, Matikainen
3. Felipe Massa, Stoca RT

Robert, aika-ajoissa kärkiaika oli huonompi kuin missään muussa sessiossa, miten kommentoit?
- No, minä itse tein oman kisaviikonlopun parhaimman ajan tässä, joten voin olla vain tyytyväinen. Se että vastustajat eivät onnistuneet ei ole minun ongelmani.

Lähtöruudukko näyttää kovin erikoiselta, onko sinulla nyt suuremmat mahdollisuudet huomenna?
- Mielestäni sitä on turha katsoa. Jos aika-ajoissa toiseen ruutuun ajaa vaikkapa Narain (Karthikeyan), niin kyllä hänetkin pitää silloin tosissaan ottaa. Varsinkin jos aika-ajot on ajettu täysin tasapuolisissa ja kuivissa olosuhteissa.

Michael, erittäin upea suoritus sinulta, mistä löysit melkein puoli sekuntia vauhtia lisää?
- En oikein tiedä itsekkään. Taisi vaan kierros osua aika nappiin. Meillä oli täällä täysin surkeat säädötkin, joten niillä ei voi selittää mitään.

Mitkä on odotukset huomisesta kilpailusta?
- No nyt kun siihen on mahdollisuus niin lähden kamppailemaan podium-sijoituksesta.

Felipe, sinuakin harvemmin kolmen sakissa näkee, mistä sinä löysit vauhtia?
- Täytyy kompata Michaelia. Meilläkin oli säädöt aikalailla alakanttiin, ei todellakaan mitkään hyvät. Mutta kierros osui täydellisesti nappiin ja ehkä mentiin jopa hitusen kovempaa kuin on teoreettisesti mahdollista. Siinä on jo aika hyvät eväät.
warquz
warquz
Ylläpitäjä

Viestien lukumäärä : 5105
Ikä : 29
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 03.01.2008

http://www.managerx.comoj.com/kotisivu/index.html

Takaisin alkuun Siirry alas

Lehdistötilaisuudet 2010 Empty Vs: Lehdistötilaisuudet 2010

Viesti  Stuba Stocanen Ti 7 Joulu 2010 - 7:29

jaa säädöt ovat sittenkin huonot Sad
Stuba Stocanen
Stuba Stocanen
Manageri

Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 24
Paikkakunta : Jyväskylä
Registration date : 28.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Lehdistötilaisuudet 2010 Empty Vs: Lehdistötilaisuudet 2010

Viesti  warquz Ma 13 Joulu 2010 - 17:12

7. Kilpailu | Ranska, Magny-Cours (GP)
1. Robert Kubica, Red Bull
2. Michael Schumacher, Matikainen
3. Fernando Alonso, Teho Team

Robert, vaikutti siltä kuin olisit dominoinut tilannetta kokoajan, oliko se niin?
- Kyllä. Pystyimme säästelemään bensaa paljon ja saimme siitä suuren strategisen edun. Säästelimme autoa todella paljon välillä, pudotin kierrosaikoja jopa sekuntin verran.

Michaelista ei siis tänään ollut todellista uhkaa?
- Ei ollut tänään ei.

Michael, uskotko että Robert puhuu totta?
- Hyvin mahdollista, mutta minulle sillä ei ole niin väliä. Tämä oli kauden paras kilpailuni ja pystyin peittoamaan jopa kummatkin Teho Teamin autot ja paljon muita kovia nimiä.

Olit aika-ajoissakin ylivoimaisesti Kimiä nopeampi, uskotko että tämä voi tapahtua jatkossakin?
- Miksi ei. Sain täältä paljon itseluottamusta, ja tästä on hyvä lähteä jatkamaan.

Fernando, ette olleet lähelläkään voittoa vaikka Robert säästeli, pistääkö tämä miettimään?
- Tottakai surullista, että Robert oli meitä tänään noin järkyttävästi edellä. Silti Red Bull tuskin on autolleen tehnyt sen suurempia muutoksia, koska Lewis taas jäi selkeästi meidän taaksemme. Tämä oli Robertin kisa, ensi kerralla katsotaan taas uudestaan.

Mark on vaikuttanut saaneen juonesta kiinni, horjuuko sinun asemasi tallissa?
- Olemme olleet tähän asti jokaisessa sessiossa samassa asemassa kumpikin. Olemme taistelleet toinen toisiamme vastaan. Se onko Mark minua pari kymmenystä vai sekunnin hitaampi, tuskin vaikuttaa mitenkään tämänhetkiseen tilanteeseen.
warquz
warquz
Ylläpitäjä

Viestien lukumäärä : 5105
Ikä : 29
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 03.01.2008

http://www.managerx.comoj.com/kotisivu/index.html

Takaisin alkuun Siirry alas

Lehdistötilaisuudet 2010 Empty Vs: Lehdistötilaisuudet 2010

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa